Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rok Čtyřicítky V - Na place ...

Věřím tomu, že se mi splní můj sen a budu se živit psaním. Před spaním si představuju, jak přebírám minimálně Zlatého Lva za scénář ( Oscar by byl lepší...) nebo cenu Magnesia Litera. Slibuji tomu na nebi a klidně i v pekle, že polovinu jakéhokoliv výdělku za " psaní " věnuju na charitu a že udělám opravdu všechno, co je pro to potřeba.

Zatím nemám co rozdávat, ba naopak. Dala jsem si za úkol najít zdroj příjmů takový, abych se nemusela nic moc učit, tudíž zatěžovat mozek, který potřebuju k tvorbě, dále nikam dojíždět a pokud možno, nemuset ráno vstávat. Prošla jsem se po našem městě a do hlavy mě praštil inzerát - Hledám servírku.

" Nejhorší smrt je z vyděšení " říká můj dobrý kamarád a tak jsem zdvihla telefon a domluvila si s panem majitelem schůzku. Jen na okraj - já do té restaurace chodila. A dost často tam prudila. Majitel je asi o patnáct let mladší a já bych se ani nedivila, kdyby mi řekl, že jsem stará.

Sedli jsme si spolu a já na něj všechno vychrlila.O tom, jak mě baví pořady o vaření a o restauracích, jak přesně vím, jak by to mělo v kvalitní hospodě vypadat. Jak znám všechny okolní restaurace a jejich slabiny.Jak vím, jak se mu střídá personál a jak se o něm povídá, že je vůl. Měla jsem jednu podmínku - práci na dohodu. Po mých zkušenostech s p. J (http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/317835/O-panu-J-a-jeho-firme.html) už nechci uzavírat s nikým pracovní smlouvu.

A on mě přijal.

Dohodli jsme se v pátek a já šla v pondělí na plac.

Je to jiné, než bývalo.Mám zkušenosti s prací servírky z různých brigád, ale to mi bývalo míń a je to znát. Každý rok, každé kilo. Taky mám pocit, že už neukecám to, když zapomenu nebo zvořu objednávku, takže raději lítám jako střela a všechno si píšu.Je středa a já nevím, jestli se dnes ještě zdvihnu z gauče, tak mě bolí nohy.

Vydržím.Vydržím a možná jednou napíšu román Rok barmankou ...

K mým dalším předsevzetím - dojedla jsem pátá antibiotika za čtyři měsíce a nastoupila očistnou kůru, tím by měla být zničena bakterie, kterou jsem v sobě, podle milé a pečlivé p. doktorky Valáškové z infekčího oddělení, měla několik let a i když jsem si měsíce a měsíce stěžovala na teploty, bolest zad a v poslední době  hlavy, nikoho nenapadlo, že to může být toto. Až ona, k níž jsem si vysloveně vydupala doporučení,  osahala mé uzliny a nabrala krev...A dala léky. Nemusím Vám popisovat, co udělá užívání antibiotik 5x 21 dnů s vašimi vnitřnostmi, se sliznicí v puse i jinde....a jakou jsem měla radost, když jsem po dlouhých týdnech neměla po procházce venku teplotu osmatřicet... Očistnou kůrou začínám plnit své první předsevzetí ( viz http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316614/Rok-Ctyricitky-II-Seznamy.html), tak mi držte palce, ať vydržím, uběhám to a nesním nějakému hostu oběd... 

Autor: Marcela Tobiášová | středa 6.2.2013 18:09 | karma článku: 14,12 | přečteno: 1025x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....