Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šťastně až do smrti ...

Poprvé jsem se vdávala v osmnácti. Tak nějak se to slušelo, byla jsem těhotná. Neotěhotněla jsem náhodou, chodila jsem se svým budoucím mužem víc než tři roky, byla to moje i jeho první láska. Dneska jsou děti to jediné, co nás spojuje. Jsme každý úplně jinde, máme jiný pohled na svět, zajímají nás jiné věci. Máme rozdílnou ohyblivost páteře a jinou sílu žaludku. Jiný styl života, jiné morální zásady. Pokud bychom se nerozvedli, náš život by byl peklo. Pro nás, i pro děti.

Člověk se mění, vyvíjí. Ovlivńují Vás lidé okolo i věci, které se dějí. To, co je pro mě důležité dnes, jsem před několika lety nevnímala.

V době, kdy jsem se vdávala, jsem byla zamilovaná. Problémy jsme měli od začátku, přesto se nám po třech letech narodilo další dítě. Děti byly důvod, proč spolu dál zůstat. Neodešla jsem po první hádce, po prvním selhání, ani po první nevěře. Několik let jsem se snažila, hledala způsob, smiřovala se, chápala, odpouštěla.

Až jednou mi jeden lékař řekl tu větu, která mě nakopla k životu:

Nemůžete ovlivnit to, jak se chovají druzí, můžete změnit jenom sebe.

Ano, možná jsem neměla otěhotnět tak brzy. Na druhou stranu - nemohla jsem mít lepší děti než mám. Ano, možná jsem měla po první facce odejít, vydusit ho. Možná by se to již neopakovalo, možná by se změnil. Kdo tohle ví? Možná jsem se měla přizpůsobit, naučit se usínat sama, některé věci přehlížet. Nebyla bych se rozvedla.

Ale jsem si víc než jistá, že bych dnes byla strašně nešťastná.

Děti pochopily, že jsme spolu nemohli být. Věděli, že náš rozvod nic nemění na našem vztahu k nim. Možná doufaly, že se budou se svým tátou vídat víc, než když jsme bydleli společně ...

Rozvod se pomalu stává součástí života, ať chceme, nebo ne.

Neznám nikoho, kdo by se rozváděl z lehkým srdcem, jen tak s plezíru, kdo by si řekl, už mě to nebaví, jdu dál. Znám spoustu žen a spoustu můžů, kteří se dlouhé roky snažili o zachování manželství. Neznám žádnou ženu, která by jen tak z hecu bránila svým dětem vídat se s tátou. Jasně, ve chvíli, kdy je vše čerstvé, vyslovila moje přítelkyně podmínku, můžeš si kluka brát, ale s tou děvkou se nesmí vidět. Všechno se časem usadí... Ano, mám kamaráda, který chce svou tříletou dceru do střídavé péče, bydlí s matkou kousek od sebe, o dceru se stará úžasně, podřizuje jí veškerý volný čas, podstatnou částku dává na alimentech a s láskou navíc nakupuje hračky a utrácí za vstup třeba do ZOO. A ano, i on o své bývalé pronášel sprosťárny, chtěl jí dělat naschvály, ale potom, co se zamyslel, došlo mu, že čím víc bude slušný, čím míň, bude dceru popuzovat proti matce, tím líp, bude jednou v jejích očích vypadat.

Děti totiž vnímají a mně připadá, že na to zapomínáme.

Moje tříletá neteř si umí sakramensky říct, co chce a nechce dělat. Musí se usměrňovat a například, když se rozhodne, že chce zůstat u tety Marcely, tudíž u mě, musím jí navléct bundu a vystrčit ze dveří rodičům. Šestileté dítě už ví, že má kamarádku Lucku a že chce chodit dvakrát týdně na plavání. To, kde bude po rozvodu se má odvíjet i podle toho, kdo bude schopen ho na plavání doprovodit. A ano, desetileté děti se umí sakramensky ozvat, když jim něco nevyhovuje. Ano, dají se zmanipulovat penězi a ústupky, ale to už sklízíme plody předešlé výchovy. A v patnácti Vám milé dítko klidně oznámí, že bude raději na internátě, než s jedním z Vás, pokud se oba chováte hloupě.

Možná žiju v nějaké bublině a opravdu je okolo nás spousta sobců, zakomplexovaných jedinců, ubožáků. Lidé, s kterými se stýkám se chovají lidsky. Proto se ve chvíli, kdy si jsou jisti, že už spolu nemůžou být, rozvádí. Vědí, že se každému jednou všechno vrátí. To dobré i to zlé.

A chovat se podle toho je to nejlepší, co můžeme našim dětem předat.

 

 

 http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/325419/Rozvodova.html

 

Autor: Marcela Tobiášová | středa 10.4.2013 18:54 | karma článku: 21,67 | přečteno: 2337x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....