Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Gratuluji, kultivované, pádné a pravdivé. KARMA! Já prožil dětství v době, kdy i ve škole byly běžné tělesné tresty. A dodnes neznám nikoho z mých spolužáků a vrstevníků, které by to nějak poznamenalo. Teď je to vše free a podle toho to také vypadá. Můj otec zastával názor "škoda každé rány, co padne vedle" a občas i upravené arabské přísloví "můžu tě zfackovat vždycky, ty už budeš vědět za co". A vzpomínám na něj s láskou i když z mnohých jeho výchovných zásad jsem slevil, ale uplatnil jiné - zákaz TV apd.

2 0
možnosti

Lehnout si na třicet minut na lehátko a poslechnout si pohádku - ANO, to by měly zvládnout všechny děti

Nutit dítě, které není zvyklé po obědě spát, aby leželo v klidu na lehátku od 12:15 do 14:15 - rozhodně NE, to už mi přijde dost drsné

Stejně tak mi přijde zvláštní, že školky mají řády 50 let staré, kdy maminky chodily na šestou do práce a vracely se ve tři - my doma neobědváme v půl dvanácté, děti nechodí po obědě spát ve čtvrt na jednu, tím spíš se dětem nechce vstávat ve čtvrt na tři, pokud stihnou usnout - i svačina v půl třetí mi přijde brzy, vyzvedávání dětí do 17 hodin jakbysmet.

Vím, je to skoro zadarmo, jsem ráda, že se děti dostaly, ale divím se, že jsou všichni schopní se přizpůsobit, když běžná pracovní doba je 8-17.

7 0
možnosti
Foto

Ve spoustě podnicích se dělá od šesti ... u nás je největší automobilka a tam už musí být v šest na značkách, pak Stuha, to samé od šesti do dvou ... Ve školce musí být do půl deváté, odchod v pět, někde v šest.

2 0
možnosti
Foto

Trochu bych přece jen oddělil to, že spousta rodičů na výchovu rezignuje a to, že ve školkách je nějaký režim, který ne vždy musí vyhovovat a který dělá spíš škody než užitek. 

Potřeba odpočinku je věc dosti individuální a vnucovat jej nemá nic společného s výchovou k nějakému řádu a pravidlům. Spíš svědčí o tom, že učitelky nedokážou samy přemýšlet jinak než ti rodiče, kteří na výchovu kašlou, protože je to pro ně pohodlnější.

10 3
možnosti
FB

Já si na spaní po O velmi dobře pamatuji. Můj problém je v tom, že už od dětství nedokážu jaksi usnout na povel, takže v mém případě to celé vypadalo následovně. Ulehl jsem, nespal jsem, zlobil jsem, byl jsem napomenut, šeptal jsem, nedbal jsem, byl jsem přemístěn mimo kolektiv a usnul jsem v kumbálku cca 15 minut před násilným probuzením, protože denní režim šel neúprosně dál, což znamenalo, že jsem byl celý zpitomělý a rozespalý vlečen vstříc dalším úžasným zážitkům.

6 0
možnosti
BL

Dost živě si pamatuji jak jsem čas pro spaní po obědě trávila zavřená v tmavém kumbálu na lehátka, jen proto, že jsem prostě nevydržela nespat a klidně ležet... moje děti s odpočinkem ve školce problém nemají, ale jsou oba hodně klidní a poslušní a nemyslím si že to je výchovou ale spíš povahou. Já prostě nevydržím hodinu se nepohnout ani teď...

6 0
možnosti
Foto

Zavřená v kumbálu ? To je síla. Tak to se snad dneska už neděje, to je vážně přes čáru ... a hodně.

3 0
možnosti
PT

Mluvíte mi z duše. Tragedie je, když fracci vychovávají fracky. Vídám to kolem sebe dnes a denně. :-/

5 0
možnosti
TH

Marcelo, napsala jste to hezky. Když jste četl o tom kontroverzním rozhodnutí ombudsmana, tak mne napadaly stejné věci jako vás.

2 0
možnosti
Foto

My máme trochu jiný problém. Ve školce si musí náš kluk lehnout, ačkoliv od 1 roku spí už jen v noci, tím, že tam jen leží a nic nedělá, poslouchá pohádky atd, stává se z něho v odpoledních hodinách rozmrzelý spratkoidní kluk, přetažený až hanba a nutno dodat, že ani ta rána na zadek mnohdy nepomáhá. Stal se z něho zlobivec, kterého popisujete ve svém blogu nástupem do školky a změnou režimu, kdy místo, aby mohl vykonávat aktivity celý den, jak byl zvyklý, ulehá po obědě "nuceně" na lehátko kde na sto procent nikdy neusne. Takový ty hlášky typu: Byl první co usnul a poslední co vstal.... ty opravdu v našem případě nehrozí. No snad ho to přejde. 

PS: Z vlastní zkušenosti vím, že na našeho zlobivce platí nejvíce to, když si ho nevšímám a že to ostatním vadí? To je mi celkem fuk!!!!

2 10
možnosti
Foto

Hodinka odpočinku u pohádek z něho udělá zlobivce? No nazdar. Je fakt, že já jsem tohle nikdy řešit nemusela. Děti prostě ležely, přišlo jim to samozřejmé ... A kdyby jste byli někde bez zlobivce a otravoval by vás můj zlobivec, tak vám to je taky fuk?

5 1
možnosti
PV

Velmi pěkný článek, upřímně děkuji. Je jen s podivem, kolik se u nás najde individuí, která nejsou schopna pochopit výraz normální nebo nepsaná pravidla. Svědčí to o morální prázdnotě, která tu zavládla... ale jak z toho ven? Když se najde takový tupoň, co prostý odpolední ozdravný posilující spánek dítěte dá k ochránci lidských práv...

8 1
možnosti
LL

podle mě ale kauza, která se řešila u ombudsmana není o výchově smradů, ale o tom, že ne každé dítě v daném věku po obědě spí a pokud se mu spát nechce, tak je přece nesmysl, aby muselo 90 minut ležet na posteli. Jaký je důvod? Aby si pančelky mohly dát cigárko a kafíčko?

3 8
možnosti
Foto

Cigárko v MŠ, popř. blízkém okolí?;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....