Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hurá, je mi o rok míň .... ( a dodatek k letní výzvě)

Nedocvaklo mi to ani ve chvíli, kdy jsem si u jedné úžasné cukrářky objednávala dort. „ Co by na něm mělo být? Kolik ti bude?“ přišla otázka. „ Třiačtyřicet “, odpověděla jsem automaticky. Až doma, večer ve vaně, jsem se zamyslela. 

Nějak mi to nesedělo….

Narodila jsem se v sedmdesátém třetím, bude mi…

Teprve mi bude dvaačtyřicet!!!

Pro někoho malichernost, pro mě znamení osudu.

Je mi o rok míň, než jsem si myslela.

Jako kdyby mi Život říkal: Tak se ukaž. Už žádné výmluvy na čas. Tady máš navíc 365 dnů, dnů, o kterých sis myslela, že už si je prožila. Tak do toho.

Bude lepší? 

Loni na podzim, na mé narozeniny, promluvil můj táta, tak jak je jeho zvykem,ironicky a s vtipem, o svém zdravotním problému.

„ Buď mám příušnice, nebo rakovinu,“ řekl.

Vánoce jsme slavili všichni na chalupě. Když táta rozsvěcel stromeček na zahradě, pršelo.

Kecalka s Náfukou lítaly s prskavkama a ty jim nehořely.

Zpívali jsme koledy a na Nový rok si navzájem přáli hlavně zdraví. Myslím, že poprvé v životě s opravdovou pokorou.

 

 

 

 

 

 

V lednu jsme si pořídili psa. Tedy pejsánečka :-)

O jarních prázdninách se holky naučily lyžovat. V březnu jsem je začala brát sebou do sauny. Na rozdíl od nevychovaných dospělých, holky vědí, že v sauně se leží a odpočívá. 

V dubnu měl můj muž infarkt a Náfuka slavila deváté narozeniny.Střídala jsem návštěvy na onkologii s návštěvami na kardiochirurgii.

Květen jsem hodně probrečela.

Stala se ze mě nadšená chovatelka. Náš malý krásně roste a snaží se nás vychovat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tady je s maminkou a sestřenicí

A tady, o vteřinu déle,  už jen já ...

Léto bylo neobvyklé. Tak například takové to obyčejné koupání se s Kecalkou a Náfukou mění na boj o to, kdo z koho. V červnu jsem je celá natěšená vzala na přehradu a čekala nadšení.

"Tam v životě nevlezu," řekla první. " Já taky ne," řekla druhá. 

Nebudu popisovat způsob, jakým se mi podařilo změnit jejich názor. V polovině července už plavaly obě hezky od schůdků až k betonovým schodům. Začátkem srpna jsem dokonce začala pochybovat, jestli naučit je plavat  bylo to pravé ( to, když jsem se na chvíli začetla a zjistila, že ta tečka v dálce je jedna z nich). Koncem srpna už obě svorně nadávaly, že ubyla voda a hloubka na potápění je až daleko od břehu. Prakticky celé léto spaly pod stanem. Po setmění podnikaly výpravy po kempu a na louku a až dozadu k lesu... Poprvé v životě trhaly v lese borůvky, ochutnaly ostružiny.

Poprvé v životě šly horskou tůru, navštívily hrad, nosily dřevo z lesa. Chodily po zahrádce mých rodičů a s neskutečným zápalem zjišťovaly, že ředkvičky a kedlubny a pažitka a angrešt NORMÁLNĚ ROSTOU PŘÍMO TADY !!!

 

 

 

 

 

 

 

Manžel mi splnil přání a vzal mě do letního kina. Neodešli jsme z něj jen proto, že jsme pořád čekali na to hlubší poselství...nepřišlo.

Vynahradil my to dokonalým koncertem neskutečné Ivy Bittové na kouzelném místě (http://www.neratov.cz/poutni-misto/kostel-nanebevzeti-panny-marie/) a sledováním noční oblohy ...

Dále jsem skákala jsem na trampolíně a po louce válela sudy ( vůbec to není jednoduché tak jak to vypadá…), malovala temperkama  a sbírala jsem bylinky a zavařovala marmelády, třeba višńovou se slivovicí nebo jahodovou s rebarborou a taky jsem strávila týden na místě, kde nebyl signál a připojení k internetu, za to tam byli andělé.

Ke konci prázdnin jsme odjely na samotu do lesa a kousek za samotou jsme našly Ráj.

A pak ráj skončil, protože začala škola a protože v září to byl rok, co u nás holky jsou … ale to je jiný příběh.

 

 

 

 

 

 

 

A přišel říjen a já měla narozeniny. Dostala jsem úžasný dort, písničku, krásné kytky a rok života navíc. Chvilku jsem přemýšlela, že půjdu na plastiku. Střídavě jsem si prohlížela oční víčka, druhou bradu, zkoušela dát prsa do původní polohy a zatahovala břicho, prostě tak, jak to bývalo kdysi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nakonec jsem se rozhodla ještě jednou to zkusit a bojovat se stárnutím ne penězi ale tvrdou prací a disciplínou ...

Kdo ví, třeba bude líp :-)

Přeju krásný listopad

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marcela Tobiášová | středa 4.11.2015 16:09 | karma článku: 23,65 | přečteno: 945x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3551x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2792x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Český rozhlas slaví 101. narozeniny a zve na Den otevřených dveří

17. května 2024

V sobotu 18. května slaví Český rozhlas (ČRo) 101 let od zahájení pravidelného vysílání Dnem...

Byl milý, říkají sousedé o atentátníkovi. Jeho byt s ním prohledalo komando

17. května 2024  11:41

Sousedé atentátníka, jenž postřelil slovenského premiéra Roberta Fica, se shodují, že Juraj C. byl...

Do Gazy dorazily po americkém provizorním molu první kamiony s pomocí

17. května 2024  11:12

Do Pásma Gazy se ráno dostaly první dodávky humanitární pomocí přes provizorní molo, které tam ve...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50,  aktualizováno  11:11

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....