Marcela Tobiášová

Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....  

Marcela Tobiášová

Můj první honorář - aneb Proč běhám já V

Píšu stále a odjakživa. Nejdřív jen tak, do šuplíku, nikdo to nesměl číst. Pak veřejně, tady na blogu. Napsala jsem román. Z nakladatelství mi odpověděli, ať ho zkrátím a zmírním ( prostě udělat z toho takový románek pro ženy, chápete). Ne a ne.

19.8.2013 v 11:04 | Karma: 14,77 | Přečteno: 1339x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Touha vyhrát - aneb proč běhám já IV.

Nikdy jsem to v sobě neměla. Chuť něco vyhrát. Snažit se. Hlavně v tělocviku jsem nechápala holky, které se snažily doběhnout první, sebrat mi balón, hodit co nejdál. Já měla své knížky. Jenže časem se mé nesportování projevilo na mé postavě. Znáte to... Po prvním porodu jsem si do porodnice vzala rifle, které jsem nosila před těhotenstvím. Natáhla jsem je jenom ke kolenům. Proboha, co se mi to stalo? Nedalo se nic dělat, musela jsem začít cvičit. Aerobic, power joga, spinning ... Nabušení svalovci a dokonalé krásky. Umělé světlo a umělý vzduch. Vydržela jsem to dost dlouho. Pak jsem se seznámila se svým druhým manželem. Přála jsem si sportovce, jen jsem to své přání trochu přehnala. Vytáhl mě na tenis, na kolo, na volejbal. Nestíhala jsem. Funěla jsem, potila jsem se. Jak to, vždyť sportuju ??? Časem ve mě dokázal probudit touhu po vítězství. Dát mu eso, smečovat balón tak, že ho nevrátí. Vyjet kopec bez toho, že bych slezla z kola. Došlo mi, že je lepší trávit čas venku, mezi přáteli, než utrácet peníze v klimatizovaných fitkách. A začala jsem běhat. Sama, jen já a moje myšlenky. Zjistila jsem, že mě to baví. Hlavou se mi honí všechno možné, od toho, co budu vařit až po to, co bude dál. Blíží se mi čtyřicítka, změní se něco? Běh mi dává krásný pocit. Trávím čas jen sama se sebou. Jsou to chvíle, kdy si sama o sobě rozhoduju, kdy na mě nikdo nemluví, kdy po mně nic nechce. A když mě někdy přepadnou obavy ze stárnutí, místo smutku vyrážím běhat. To je mé vítězství. Přeji krásné dny! http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/351702/Beh-starnouciho-muze-aneb-Proc-beham-ja-III.html http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/351688/Co-mate-vsichni-s-tim-behanim-aneb-Proc-beham-II.html http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/338672/Beh-starnouci-zeny-aneb-Proc-beham-I.html

15.8.2013 v 19:45 | Karma: 5,10 | Přečteno: 104x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

Běh stárnoucího muže - aneb Proč běhám já III.

Díky přibývajícím blogům o běhání ( blogů mých "soupeřek" ), začínám pochybovat o svém zdravém rozumu. Kdyby šlo jenom o psaní, to bych byla v pohodě, vyhraju - nevyhraju, ale podmínkou získání hlavní ceny je proběhnout cílem desetikilometrového běhu - to půjde o to, zda doběhnu - nedoběhnu, hlavní cenou je pak start půlmaratonu - tak tam by ( v případě mé výhry ) šlo o to, zda přežiju - nepřežiju. Už jste někdy soutěžili o to, co Vás může zabít?

2.8.2013 v 9:42 | Karma: 16,93 | Přečteno: 990x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Horký týden

Janička je sestřenicí bývalé ženy mého současného muže. Můj muž ji zná od doby, kdy byla malým děvčátkem, jak rád s oblibou říká. Jsem stejně stará jako ona, ale zatímco já se v některých okamžicích stávám pro svého chotě (řečeno s nadsázkou) starou rašplí, ona je pro něj děvčetem stále. Je vidět, že relativní je úplně všechno.

30.7.2013 v 13:29 | Karma: 23,55 | Přečteno: 1618x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Co máte všichni s tím běháním - aneb Proč běhám II.

Svou podstatou jsem kavárenský povaleč. Kávu piju sice hořkou ( dobrá káva se nemá kazit cukrem, krásný den prací a láska manželstvím ...), ale miluju čokoládu. A taky šlehačku, pravou, ne ve spreji, našlehanou ručně a dobré víno a tonic s ginem a parmskou šunku a profiteroles s chilli krémem a mascarpone a ... Prostě jsem labužník, žrout a lenoch.

17.7.2013 v 11:34 | Karma: 19,38 | Přečteno: 1087x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Pernštejn - můj první fotoblog

Hrad Pernštejn je moje srdeční záležitost. Poprvé mě tam vzal manžel. Tedy, poprvé v tomhle životě. Určitě jsem tam již někdy byla ... Zkusila jsem atmosféru letošních Slavností Pernštejnského panství dostat na fotografie. Vy posuďte, zda se mi to povedlo.

15.7.2013 v 14:04 | Karma: 13,26 | Přečteno: 1018x | Diskuse| Fotoblogy

Marcela Tobiášová

Běh stárnoucí ženy aneb Proč běhám I.

Doba, kdy mi k udržení formy a tudíž i postavy stačilo párkrát se během léta v tenisové sukénce líně napřáhnout za míčkem nebo se v bikinách tvářit, jakože hraju plážák, už minula. Není to tak dlouho, kdy jsem vydržela tancovat do rána na dvaceticentimetrových podpadcích na písničky Toma Jonese a pak jít do práce ( to byly časy).

17.6.2013 v 8:17 | Karma: 26,29 | Přečteno: 1773x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Ty důležité věci

Často zapomínáme na to, co je opravdu podstatné. Jedeme na plný plyn, pracujeme, nestíháme. Těšíme se na to, AŽ jednou ...

14.6.2013 v 7:37 | Karma: 18,02 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

A co Vaše dítě, nebere náhodou taky?

Zavolala mi moje bývalá klientka. Souhlasila jsem, přestože už profesionálně nemasíruju, že se jí na záda se podívám. Každá kačka do rodinného rozpočtu je dobrá a navíc o tom, že bych se k masážím alespoň v omezené míře vrátila, poslední dobou uvažuju.

25.5.2013 v 10:50 | Karma: 32,19 | Přečteno: 5076x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Definuj co je Láska

Dočetla jsem román. Román o lásce. Thea potkala Samuela. Milovala ho a Samuel miloval ji. Zapadali do sebe jako ozubená kolečka. Silný pár. Nepochybovali jeden o druhém. Žádné rozepře. Dokonalost. Štěstí. Jistota. Pak zasáhla náhoda. Thea viděla Samuela vcházet do domu. A pak vycházet z domu. Zůstala tam stát skoro bez dechu ještě několik hodin. Náhodou, náhodou byla v té čtvrti. Nikdy před tím tam nebyla. Šlo o vykřičený dům. O bordel, o šlapky, o placený sex. Thea mluvila s jednou z kurev, za kterými Samuel chodil. Kurva se jí snažila vysvětlit, že nejde o nic, jde o službu, o odreagování, o sport.

7.5.2013 v 9:15 | Karma: 15,68 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

A co Vy - taky máte tlustý dítě ?

Moje děti neměly jediného obézního kamaráda. Marně jsme přemýšleli, které dítě z jejich školky a pak základní školy by se dalo popsat jako tlusté. Možná trošku oplácané, to ano, ale o té tloušťce, kterou vídáme dneska, nemohla být řeč.

18.4.2013 v 9:53 | Karma: 25,11 | Přečteno: 2910x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Šťastně až do smrti ...

Poprvé jsem se vdávala v osmnácti. Tak nějak se to slušelo, byla jsem těhotná. Neotěhotněla jsem náhodou, chodila jsem se svým budoucím mužem víc než tři roky, byla to moje i jeho první láska. Dneska jsou děti to jediné, co nás spojuje. Jsme každý úplně jinde, máme jiný pohled na svět, zajímají nás jiné věci. Máme rozdílnou ohyblivost páteře a jinou sílu žaludku. Jiný styl života, jiné morální zásady. Pokud bychom se nerozvedli, náš život by byl peklo. Pro nás, i pro děti.

10.4.2013 v 18:54 | Karma: 21,67 | Přečteno: 2337x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Střídavko, mám pro tebe řešení !

Nejsem a priori proti střídavé péči, to rozhodně ne. Trvá mi dlouho, než si na něco udělám názor. Ostatně, děti ke střídání nemám a tak o ní ani dumat nemusím. Tedy - nemusela jsem. Nechala jsem se nachytat ( s pocitem jak skvěle píšu !!!) a dala souhlas s uveřejněním článku na webu Střídavka. Až potom jsem si četla, o co vlastně a jakým způśobem jde. A na další žádost o souhlas s uveřejněním článku jsem neodpověděla. Tímto Vás pane Aleši Hodino žádám o omluvu, že jste si ho klidně vzal a navíc k němu dal jinou fotku. Nejlépe v diskuzi pod tímto článkem.

3.4.2013 v 19:58 | Karma: 25,43 | Přečteno: 1951x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Když se žena rozhodne ...

Prosím mravokárce a ty, kteří nedělají v životě chyby a špatná rozhodnutí, aby dál nečetli. Můj příběh se jim nebude líbit.

2.4.2013 v 11:55 | Karma: 27,75 | Přečteno: 2561x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

O stárnoucích ženách, předsudcích a šedých vlcích

Mám tolik podob, kolik je odstínů červené barvy. Jsem tolerantní, paličatá, nejistá, výstřední, unylá, vzteklá, povolná, nemluvná, optimistická, zlomená, sobecká, empatická ... Můj smích poznají lidé po letech, což mi dokázal spolužák jdoucí po chodníku v Brně. " Prostě jsem slyšel jak někde padá hrnec a pak mi došlo, že se někdo chechtá. No a vzpomněl jsem si na to, kdo." Vešel do restaurace, kde jsem seděla a u pootevřeného okna a neomylně zamířil k mému stolu. Poznal mě." Jsi pořád stejná," řekl větu, s kterou chlap neudělá nikdy chybu.

26.3.2013 v 11:52 | Karma: 21,99 | Přečteno: 2089x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Adoptovat si dítě

" Normálně jí ubodal, chápeš to?" mává mi před očima novinama moje kamarádka. " Črnáctiletej kluk a ještě si vymejšlel něco o Rusácích, četla si to? Nevidím jediný důvod, proč by jste si měli komplikovat život. Proč vůbec přemejšlíš o takovej kravinách? " vybalí na mě. Mám chuť narvat jí ten kus masa, co pižlá na talíři, přímo do krku.

22.3.2013 v 12:11 | Karma: 22,19 | Přečteno: 2385x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Barevná pohádka pro dospělé III.

Jde o věc, s kterou jsem neuspěla v literární soutěži. Téma bylo : pohádka pro dospělé. Śnažila jsem se, aby byla zábavné a čtivá a snad i trochu k zamyšlení. Jsem vděčná za jakoukoliv zpětnou vazbu, prosím, udělejte si pár minut času a čtěte ...Děkuji.

19.3.2013 v 8:58 | Karma: 18,04 | Přečteno: 1776x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Rozvodová

A možná, že jsem dávno měla, vyřvat tu bolest svýho těla, přestat se tvářit, že mi stačí, to, co mi dáváš, začít vařit, někdy i to, co chutná i mně.

10.3.2013 v 17:35 | Karma: 17,12 | Přečteno: 1766x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Sedmtisíctřistapět dní

Mám dnes nostalgickou, je to přesně dvacet let, co se mi narodila dcera. Bylo mi devatenáct a půl a panu gynekologovi, který mě poslal z kontroly na příjem do porodnice jsem vysvětlovala, že přijdu až zítra nebo pozítří. Koukal na mě jako blázen. Já koukala jako blázen na sestřičku, které při holení mých intimních partií ( je to přece jenom dvacet let ...) ujela ruka s břitvou. Byla ještě mladší než já a se slovy: "Omlouvám se, já se to teprve učím " utřela tu břitvu od krve do toaleťáku.

9.3.2013 v 9:49 | Karma: 26,89 | Přečteno: 1748x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Je-li žena Bohyní, pak je muž Bohem.

Jako malá holka jsem byla přesvědčená, že být ženou je výhoda. Procházejíc se s mou maminkou po náměstí, registrovala jsem závistivé pohledy žen a obdivné pohledy mužů. Máma svůj šarm využívala nejenom k tomu, abychom měli banány (ano, ty stále omílané banány) a mandarinky, ale i toaleťák a prací prášek, řezník pro ni míval přichystáno libovější plecko a někdy i hovězí roštěnec.

7.3.2013 v 14:51 | Karma: 27,14 | Přečteno: 1325x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Poznáte se?

Někdy před rokem jsem byla na pracovním pohovoru. Pozvali mě z agentury, kam jsem svůj životopis dávala tak před deseti lety. Nu což, pojedeme na výlet do našeho hlavního města a uvidíme.

6.3.2013 v 12:31 | Karma: 16,63 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Jsem strašná matka, něco jako Herodes!

Mám své děti strašně ráda. Domnívám se, že jsem zodpovědná, svědomitá, ale mé okolí, včetně mé mámy, to vidí jinak. Tvrdí, že mé dceři a synovi nezbylo nic jiného, než se naučit postarat se o sebe v první řadě sami, protože kdyby měli spoléhat na mě, nemuseli by přežít. Často vzpomínají na různé historky, kdy měli na mále ( podle nich) a já byla v klidu.

28.2.2013 v 12:32 | Karma: 32,47 | Přečteno: 3048x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Kdysi láska

Někdy se mi po tom stýská. Po tý síle, která mě hnala. Častěji jsem šťastná, že už je to za mnou.

24.2.2013 v 19:26 | Karma: 14,72 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

O chlapské zábavě - zimní radovánky?

Aby mě vzali sebou, musela jsem slíbit, že se nebudu do ničeho motat. Nebudu nikomu z hráčů říkat, ať se napije teplého čaje, ani vyhrožovat protihráčům, kteří budou faulovat. Nebudu komentovat hudbu, kterou si "pánové" pouští v autě, budu se prostě jen dívat a fotit tak, aby nikoho nebylo poznat.

24.2.2013 v 17:44 | Karma: 16,69 | Přečteno: 990x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Mají děti právo na tátu?

Mezi mou obrovskou životní prohru patří rozvod. Přestože jsem ráda - řečeno zjednodušeně, že jsem se toho vola zbavila, hořkost ze selhání a neúspěchu v sobě stále mám a asi budu mít vždy. Můj bývalý manžel Kamil, přese všechno, co jsme si navzájem udělali, zůstává stále tátou mých dětí. Bohužel, on to tak nevidí.

12.2.2013 v 14:10 | Karma: 27,20 | Přečteno: 2601x | Diskuse| Ostatní