Marcela Tobiášová

Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....  

Marcela Tobiášová

Vzkaz Janě Blažkové, reportérce MF

Paní Blažková, přestaňte se na otázku sociálně právní ochrany a jejích změn dívat pouze z jednoho úhlu pohledu. Jste novinářkou, Vaší povinností je věnovat se tématu, které zpracováváte, objektivně. Na osudu dětí, o nichž píšete v dnešním sloupku v MF, by Vás mělo zajímat nejenom to, že jsou přestěhovány z Klokánku do dětského domova, ale také PROČ je roční a tříleté dítě v ústavu. Proč nejsou tito sourozenci u pěstounů. U těch pěstounů, kteří na děti čekají, někdy i více než dva roky. Na děti ne úplně zdravé, na děti klidně i s tmavší petí, na děti starší i na sourozenecké skupiny.Mělo by Vás zajímat, kdo neudělal svou práci tak, jak jí dělat má. Není pravdou, že je málo pěstounů. Není pravdou, že pěstouni chtějí pouze zdravá, bezproblémová miminka. Není pravda, že tyto děti nebylo možné umístit do rodiny. PROČ jsou tak dlouho v ústavní péči? Věnujte se i jiným příběhům, nejenom těm Klokánkovým. Utekl Vám například příběh dvou pěstounů, ano, dvou mužů - pěstounů, kteří spolu vychovávají dva postižené chlapce. Utíkají Vám případy více než dvou stovek dětí, které se díky novele dostaly v lońském roce od přechodných pěstounů přímo do rodin. Utekl Vám případ pěstounů, kteří se starají nejenom o dvouleté dítě, ale i o jeho nezletilou matku. Při Vaší soukromé obhajobě jednoho z typu zařízení pro okamžitou pomoc dětem zapomínáte na to nejdůležitější - na děti. Ano, i v letošním roce, v roce 2014, se stále umísťují děti do ústavů. A jestli někdo dělá maximum proto, aby to tak bylo i dál, v dalších měsících i letech, jste to v první řadě Vy. Zamyslete se nad tím.

14.2.2014 v 18:58 | Karma: 8,13 | Přečteno: 2414x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Proč nedělám do politiky nebo do novinařiny.

Nedávno jsem dostala otázku, proč nejdu do politiky, když mě tolik věcí štve. Moje odpověď je jednoduchá, prostě nejsem na politiku dost chytrá. Tak a je to venku.

5.2.2014 v 18:45 | Karma: 15,48 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Hodinová manželka

Napadlo mě to ve chvíli, kdy jsem si četla časopis Vyrovnaný život. Článek o tom, jak přibývá lidí, kteří se rozhodli žít sami. Abych řekla pravdu, patřím k nim.

20.1.2014 v 13:48 | Karma: 36,95 | Přečteno: 6106x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

O těch, kteří zůstávají ...

Tohle se mi psát nechce, ale mám pocit, že musím. Třeba to někomu pomůže přežít a někomu pochopit ...

11.11.2013 v 12:42 | Karma: 38,18 | Přečteno: 6709x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Zkuste to.

Představte si, že je Vám sedmnáct a jste od narození na vozíčku. Prodělala (prodělal) jste dětskou mozkovou obrnu. Přes svůj handikep studujete i sportujete.

18.10.2013 v 14:51 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1514x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Změňte kampaň !

Jsem tak strašně znechucená každou volební kampaní, která u nás proběhne. Vzpomínám si na první volby po revoluci, kdy se vyrojila obrovská spousta nových stran a neznámých tváří a televizní spoty byly zábavné a debaty mě bavily. Vidění politiky bylo tenkrát naivní, ale dalo se věřit tomu, že to, co aktéři říkají, myslí vážně.

15.10.2013 v 13:50 | Karma: 41,70 | Přečteno: 6382x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Proč se chlapi bojí homosexuálů?

S názory na homosexualitu se nám tu na blogu roztrhl pytel. S negativními názory. Tak si říkám, co těm pisálkům - většinou chlapům, na homosexuálech tak vadí. Možná, že mají sex častěji než oni ..?

18.8.2013 v 17:08 | Karma: 29,59 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Už mě nebavíte, omezení tupci.

Nebaví mě to. Spíš naopak - začíná mě to pěkně štvát. Omezení tupci, homofobici, rasisti, puritáni, zakomplexovaní jedinci, zloději ...

14.8.2013 v 21:57 | Karma: 33,95 | Přečteno: 3289x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Mých šest hrdinů

V první řadě chci poděkovat p. J. Polákovi za námět a posléze p. J. Dvořákovi za výzvu - díky jejich návrhu jsem se při dělání včerejší večeře usmívala tak nápadně, že se manžel začal vyptávat, kdo mi ten úsměv na tváři způsobil.

6.2.2013 v 16:13 | Karma: 20,38 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Krása hubenosti ???

Nerada používám stažené ( ukradené ? ) fotografie, ale tentokrát nemůžu jinak. Obrázek Elišky Bučkové, který jsem viděla při pročítání Revue, mi zůstal v hlavě a nemohla jsem na něj přestat myslet.

30.1.2013 v 21:56 | Karma: 26,73 | Přečteno: 2473x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Tak tedy seriózně - O prezidentech

Zkus něco seriozního, tam se pozná, jestli neztratíš nit, radí mi. Myslíš jako o politice? Třeba. Víš, že jí moc nerozumím. Hele, umíš vyjmenovat všechny naše prezidenty? Asi jo, Tomáš Garrique Masaryk, Edvard Beneš, Emil Hácha,Klement Gotwald, Antonín Zápotocký,Antonín Novotný, Ludvík Svoboda, Gustáv ... Tak dobře.

19.1.2013 v 11:41 | Karma: 16,57 | Přečteno: 773x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

O zelináři a o hovn...

Byl by to příběh jak z Četnických humoresek, kdyby se nastal před čtrnácti dny a v našem městě. V našem malém městě, kde každý zná každého a všechno se ví.

18.1.2013 v 9:52 | Karma: 32,92 | Přečteno: 4837x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Už ani zima není jaká bývala

... a v dalších dnech se navíc bude výrazně ochlazovat a v pátek se denní maxima budou pohybovat pouze mezi minus sedmi a minus třemi stupni, aby o víkendu ještě poklesly k intervalu minus osmi až minus čtyř stupňů.

17.1.2013 v 18:22 | Karma: 12,92 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ostatní