Povídky

Marcela Tobiášová

Koláč s drobenkou ( povídka č.3)

Letní povídka pro VÍKEND MF DNES."A chčije a chčije,“ vypustím z pusy. „No Marcelo,“ napomene mě máma. Kroupa pokyvuje. „ To je klasika mami. Na ten film jste se s tátou rádi dívali.“ „ Táta se na ten film rád díval,“ uvede můj omyl na pravou míru máma. Někdy si říkám, že nemůžu být její. Že mě vyměnili. Máma je disciplinovaná, při jídle nedává lokty na stůl a nechodí bez silonek. Ani doma.

10.8.2013 v 18:14 | Karma článku: 25.59 | Přečteno: 2158 | Diskuse

Marcela Tobiášová

Příběh Žofie a Adolfa ( povídka č.2)

Letní povídka pro VÍKEND MF DNES. Adolf se narodil v roce 1941 a jméno mu vybral otec, vážený ředitel banky. Byl to rok, kdy do Prahy přišel Heydrich a dle Adolfova otce nebyl prostor pro hrdinství. Díky jeho povaze rodina prosperovala. Ádík byl jediné, vymodlené dítě. Po válce byl jeho otec mezi prvními, kteří vstoupili do KSČ a dokázal i dalšími roky proplouvat bez jakékoliv újmy.

9.8.2013 v 13:15 | Karma článku: 15.13 | Přečteno: 870 | Diskuse

Marcela Tobiášová

Láska z pouti. ( povídka č. 1)

Letní povídka pro Víkend MF DNES - Pouť Porcinkule, jejíž název souvisí s klášterem a kostelem Narození Páně, se koná každoročně první srpnový víkend. S vírou a desaterem nemá už několik desetiletí nic společného. Jde o zábavu, utrácení peněz, o vlající sukně a upnutá trička, o kolotočáře flirtující s místními ženami a o návštěvy, které přijedou jednou do roka a to právě teď. Je polovina prázdnin, dozrává obilí, horka se střídají s bouřkami, kůže dívek je zbarvená do hněda a představivost mužů rozběhnuta do vysokých obrátek. Den patří dětem, umaštěným rukám od klobásy a cukrové vaty a večer těm, kteří se chtějí bavit smíchem a tancem a pitím studených vinných střiků.

30.7.2013 v 20:43 | Karma článku: 19.35 | Přečteno: 1005 | Diskuse

Marcela Tobiášová

Letní noc - Jak jsme se (ne)seznámili

Ráda poslouchám příběhy a ráda je píšu. Aktéry tohoto příběhu znám, ale neukecala jsem ani jednoho z nich, aby se nechal vyfotit. Jména těch čtyř jsou změněna, snad se nebudou zlobit ...

5.3.2013 v 18:03 | Karma článku: 19.15 | Přečteno: 1055 | Diskuse
Počet článků 154 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5591

Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....