Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zdravím kolegyni. Vždy vás rád čtu. Dnes jste poprvé zabrousila do politiky a nevím, zda to, i přes vysokou karmu, bylo dobré rozhodnutí.  Ale věřím, že stejně jako já píšete pro samo psaní, pro dobrý pocit ze sdělení názoru. A já dnes musím poprvé přiznat, že v řadě věcí s vámi nejsem ve shodě. Ne, nešla jste tak daleko, jako parta studentů VŠ, kteří se u vedlejšího stolu v hospodě bavili o tom, koho budou volit. Když zaznělo na půl hospody "Ne, komanče rozhodně ne. Furt chválí tu jejich dobu a to nebyly ani mobily, natož pak iPoty", půlka hospody vyprskla smíchy.Každá doba má své. Jste stejně mladá jako moje prvorozená dcera, vaše kritika "minula" tedy pramení spíše z toho, co jste si přečetla či slyšela a ne sama zažila. Já v té šedi domů žil a rozhodně nepatřím k těm, kteří by to chtěli vrátit. Ale dívám se na věci s nadhledem a musím se často usmívat, podobně jako v té hospodě, když někdo tvrdí do krve věci, které nikdy neexitovaly. To se nevztahuje k obsahu vašeho článku, myslím to obecně.

Každá doba má své. Stejně jako dnes nebylo vše růžové, stejně jako dnes nebylo vše jen černé. Takový je život.

0 0
možnosti
Foto

V roce 89 mi bylo šestnáct ... pamatuju si nějaké věci, v příbuzunstvu jsme měli ženu, která emigrovala a nechala tu roční dceru s tím, že za ní přicestuje se známým, který měl americké občanství. Nebylo to dovoleno. Z chvíle bylo dvanáct  let a v tom, aby dcera za ní mohla odcestovat se angažovalo ministerstvo USA ...  Bratr, který tu zůstal a staral se o neteř musel skončit s vysokou školou, jejich rodný dům byl zabaven atd ... V první třídě ta holčička musela předstoupit před třídu a paní učitelka ukázala, jak vypadá dcera zrádců ....  Tohle je příběh jeden z mnoha, nejsou v něm žádní mrví a nakonec ani úplně zkažený život ... ale mrazí při něm. Některé věci jsou jasné a černé ... Za tohle mohl režim, o tom není sporu.

0 0
možnosti
TK

Zrovna s tou lékařskou péčí bych byl ve srovnávání opatrný. Začnu mým obvoďákem: kdysi  uznávaný maloměstský doktor, dnes utahaný znechucený z plné čekárny, nestíhající, absolutně už není schopen vyslechnout a diagnostikovat. Stále něco mluví o pojišťovně, nerozpoznal u mě už ani rozvinutý zápal plic. Zubařka? Když jsem vůbec pracně sehnal nějakou, která ještě přijímala, tak čekací doba (na akutní problém, jen jsem přiznal, že to ještě nebolí tak, že bych nemohl spát) 6 měsíců. Pak mi sestra dva dny před termínem zavolala, že mají dovolenou a posunula termín o další 3 měsíce. Před tímto termínem opět telefon, že paní doktorka onemocněla a že momentálně má objednávací blok plný, ať zavolám za pár týdnů.. Předchozí návštěvy vypadaly tak, že krátce zkontrolovala chrup a deset minut vedla reklamní přednášku na konkrétní zubní pastu, na kterou jí tam všude visely reklamy.

Porod mých dětí? U prvního bez našeho souhlasu v nejméně vhodný okamžik dovnitř napochodovala celá třída studentů. U druhého porodu velmi hrubé bezohledné chování lékaře a na závěr manželku zašíval takovým způsobem, jako když látáte starý pytel na brambory. Přístup hnus. (ani neřeším to, že tak dlouho jí zakazovali tlačit, až vymizely stahy a malej se málem udusil) 

A můžu pokračovat, doplazil jsem se jednou po čtyřech s teplotou 42 st na pohotovost. Vyhodili mě ze dveří, že mě nepřijmou, dokud prvně v automatu nezaplatím regulační poplatek 90 Kč. Nebyl jsem schopen ani pořádně vzít za kliku, natož nakrmit automat. Mít víc sil, tak jsem ten automat tehdy vzteky rozmlátil. Když loni tchýni "léčili" rakovinu, odmítali pro ni posílat sanitku, tchán musel prosit o odvoz známé po vesnici, nebo jsem si musel brát dovolenou a jezdit pro ni. A když nakonec zemřela? Bez jediného pokusu o vyslovení věty "upřímnou soustrast" nám sestra vrazila igelitový pytel s jejími věcmi (ovšem bez zlatých naušnic a snubního prstýnku) a do druhé ruky nám střila fakturu za pobyt v nemocnici..

0 0
možnosti
Foto

Můj obvoďák už taky není to co býval ... Rozčiluje ho, že si spoustu informací pacienti sami najdou, že si můžeme porovnat ceny léků, látky v nich obsažené, dokonce zjistit, co vykazoval pojišťovně. Navíc na něj doléhá věk, vystudoval před čtyřiceti roky a léčí pořád stejně, jako když začínal ... Na druhou stranu, ještě starší veterinář se neustále vzdělává, k dispozici je kdykoliv zavolám a když jsem s naším psem nemohla hýbat, přijel k nám domů ... Je to o lidech, ne o systému. Zubařku jsem taky měnila, dalo to práci, ale mám úplně dokonalou. Bere nás na čas, manželovi dokonce namaže dásně jahůdkovým gelem ( on je trochu cíťa;-)). Na porodníka jste si mohl stěžovat a stejně tak na nevhodný vstup studentů - co vím, já dávala souhlas tím, aby mohli být přítomni ranní vizitě ( v porodnici). Poplatky - nedávno jsem ho zapomněla vyzvednout na Bulovce a paní doktorka se jen usmála a řekla, že jí ho dám příště, což jsem taky udělala. Tchýně taky měla rakovinu a taky jsme ji vozili sami, několikrát jsem ji vezla i v době, kdy už mojí tchýní nebyla ... Sanitu jsem zatím ještě nikdy nevolala, ale věřím, že kdybych ji naléhavě potřebovala, přijede. Doufám, že se naušnice i snubák našel, jinak by to byla krádež ... Víte že nevím, kdo hradí pobyt v nemocnici když pacient zemře? ( tedy naštěstí).

0 0
možnosti
RK

Díky autorko za příjemný článek, naprosto s vámi souhlasím!

2 0
možnosti
PS

P66e44t67r 17S89k77á63c21e34l

16. 10. 2013 21:38

Taky souhlas. Ale pokud chceme přivodit změny, musíme důvěřovat jiným, než těm, kteří nás za 20 let přivedli tam, kde jsme. Výběr možný je, začněte třeba u http://www.suverenita.info a bude líp.R^

0 0
možnosti
JH

J85a39n 14H81l95e25d84í97k

15. 10. 2013 23:01

kdyby lidé ve věku 18 až 40 let,  mohli vrátit čas do roku cca 1970-80 a prožít si tak týden na tvrdo---- NIKDO z nich by dnes nevolil KSČSSD !!!---  Toho si jsou soudruzi velmi dobře vědomi a proto lžou-- až se jim od huby práší !

4 1
možnosti
PR

P43a22v74e97l 75R47y38s

15. 10. 2013 20:30

Protiřečíte si.

Nejprve zmíníte výčet nedostatků bývalého režimu a v zápěti napíšete, že je třeba uvádět své přednosti a nikoliv výčet nedostatků dalších zájemců.

Prostě děláte totéž, co všechny (nebo téměř všechny) strany ve všech kampaních od revoluce.

0 0
možnosti
PR

P68a98v90e77l 77R41y98s

15. 10. 2013 20:32

Tím samozřejmě nepopírám, že se máme podstatně lépe než za socíku.

0 0
možnosti
Foto

J92a57n 67V31l97a18d22y87k37a

15. 10. 2013 20:28

Ty debaty po revoluci jsem měl rád taky

0 0
možnosti
PR

P80a39v65e64l 34R26y92s

15. 10. 2013 20:25

Opravím vaše vzpomínky.

Ani první volební kampaň po revoluci neproběhla v takové idylce, jak ji popisujete. Ačkoliv se vyrojila spousta stran, v médiích tehdy šla tvrdě kampan pro Očanské fórum plné bývalých komunistů. Ostatně si současný socan Zaorálek, student Marxleninské filozofie, se dostal do FS za Občanské forum.

Ještě si dobře pamatuji nekorektní články Karla Bínovce, hladovky a stará oprášená komunistická hesla, používaná antikomunisty "kdo nejde s námi, jde proti nám".

3 0
možnosti
Foto

Takhle přesně si to nepamatuju ... bylo mi šestnáct. Jen mi přijde, že tenkrát se každý chválil a dnes špíní toho druhého ....

0 0
možnosti
AN

Já se vcelku žádnými kampaněmi nezabývám,jsem už velký a mám jasno.

Snad je ke zvýrazněnému textu: jak pro koho...

0 0
možnosti
Foto

Milá autorko, kdo nechce, nemusí kampaň sledovat. Já ji beru spíše pro pobavení, včera jsem s přestávkami sledovala debatu sedmi lídrů na ČT24 a bylo to lepší než leckterá novodobá komedie. Co se týče toho, zdali bylo lépe dříve nebo je lépe dnes, záleží na nekonečně mnoha věcech a ke každému Vašemu pravdivému bodu se dá říci i opak a bude to také pravda. Například mně lékaři vyléčili dítě (v minulém režimu) ze smrtelné nemoci, mám na jejich úsilí a chování ty nejlepší vzpomínky. Domy podle mého vkusu jsou dnes zase příliš barevné, raději jsem měla ty šedivé - barevná je přece příroda. Ale jinak s článkem souhlasím, kampaň je drahá taškařice :-)

1 0
možnosti
BM

Co se týče barevnosti domů, tak to není nic nového. V dobách renesance,  baroka i dalších slohů vše hýřilo barvami. Málokdo ví, že i sochy na Karlově mostě byly původně barevné!!! To teprve za socíku to byla všední šeď......

4 2
možnosti
KC

Paní autorko, volební kampaň je až to poslední, co by mě mělo zajímat před volbami. Tehdy se nejvíc slibuje a lže.Nikdo vám však neřekne, čím ty svoje líbivé kecy zaplatí.

4 0
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....