Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Celej veci by hlavne prospelo, keby sa prestalo jasať nad tým, ako sme sa zbavili predsudkov voči rómom, ktorí sa správajú spoločensky v norme. Nie sú tak ojedinelí.

To, že ich postavíme na piedestál výnimočnosti, svedčí skôr o tom, že tento chceme vybudovať miere svojej tolerancie. A to v takom prípade, keď žiadnu vlastne netreba.

13 0
možnosti

Znám integrované cikány (odmítám užívat politicky korektní a nesmyslný termín Rom), kteří si říkají cikáni-cigáni a rozhodně nechtějí mít co do činění s Romeou a jim podobnými. Jsou integrovaní, slušní, pracují, mluví česky a žijí ne mezi svými, ale mezi necikány. Je jich ale jako šafránu. Bílí a černí je pitomý název, nejedná se ani o jinou rasu, nejedná se o černochy. Byl by to docela dobrý článek, kdybyste to nedorazila tím koncem, to jako vyzýváte k affirmative action aneb podivně přeložené positivní diskriminaci? Podívejte se, normální lidi se chovají normálně ke všem lidem. Pokud ten malý cikán bude ze slušné rodiny a vaše nebo jiné dítě si s ním bude rozumět, tak proč ne, proč se s ním nekamarádit. Ale za každou cenu zvát domů malá cikáňata je blbost. Na entou. A vy bílí jste jako chytřejší a vzdělanější? Mno... jste si jistá? Protože ti nevzdělaní a nechytří vítězí na všech frontách, zametají s námi bílými a vzdělanými víc a víc.

Prostě co takhle? K slušným lidem se budu chovat slušně bez ohledu na barvu, etnický původ. Šikanovat někoho nebo nenávidět někoho kvůli barvě kůže je ubohé, hodně ubohé. Dotyční si nemůžou vybrat rodiče, nemůžou si vybrat barvu pleti, s jakou se narodí. Ale jak se kdo chová, to je už věc jiná. To se ovlivnit dá.

13 1
možnosti
Foto

Byl by to srozumitelný článek a rozumně pojatý článek, nebýt rasistického závěru, cituji:

"My bílí jsme vzdělanější, chytřejší, pracovitější."

7 10
možnosti
Foto

Máš pravdu. Opravila jsem to tak, aby vyznělo to, co chci říct. Nevím, jak to napsat líp.

2 13
možnosti

Dobrý den, paní Tobiášová. Moc hezký článek. Nemůžeme je všechny házet do jednoho pytle, to máte pravdu. Mě třeba u nás na vsi pomáhá pár místních cikánů mejt náklaďák, párkrát mi pomohli i vyměnit píchlý kolo. Sám bych to dělal několik hodin.

2 10
možnosti
Foto

Tohle by měli dát do výběru, aby trochu vyvážili to blogerské duchcovské běsnění z posledních dnů. O co že nedaj.

4 14
možnosti
Foto

Pochválit někoho za to, že řekl, že zná vzdělanýho Roma?: tak za to se tady masově solej mínusy. Myslím, že ty lidi, co je dávaj, to ani nečtou a nepřemýšlej. Prostě: zastáváš se cikánů, prásk ti mínusku. Patrně jsou to všecko jedinci, který kdysi profackoval nějakej cikán a oni se z toho dodneška nevzpamatovali.

3 11
možnosti

Paní Tobiášová, mluvím samozřejmě jen za sebe, ale věřím, že hodně lidí to má také tak...když cikán promluví podobně, jako patrně mluví ten váš, tak ze mne ihned spadne všechna podezíravost, kterou k cikánům chovám a přistupuji k němu s úctou a respektem. Jsou takoví a rád jsem je poznal. Jestliže zde někdo osočuje diskutéry z rasismu a dokonce si dovolí tvrdit, že takových je většina, pak se podle mne hluboce mýlí.

15 7
možnosti

No, znal jsem jednoho Roma, co znal dějepis i zeměpis lépe než já.  Měl gympl, šachy jsme hráli na stejné úrovni, měl prosperující firmu, bohužel začal spekulovat na burze...

.. nakonec se pověsil. Chodil jsem do němčiny a tam chodila i dcera jednoho známého Roma, znám 2 dobré romské pokrývače....všechno jde, když se chce. Je to bohužel zásluha komunistů, že někteří Romové se vypracovali. Dnes jde všechno do kytek,

máme "demokracii "a tu si někteří výkládají po svém, v diskusích alespoň poznáváme

názory většiny. Je to hrůza. Vy jste bílá vrána. Karma .Vladimíre, co vy na to ?;-D;-D;-D

4 12
možnosti
Foto

Jistě je ve Vašem článku kus pravdy, ale možná, že jste zapomněla do článku vložit, že základem jakéhokoliv začlenění je primárně chtění. To druhé je jistě potřebné, ale sekundární.

A pak: nejsme BÍLÍ a ČERNÍ, patříme do stejné rasové skupiny, smím-li to tak nazvat. Už takovéto rozdělování, byť neúmyslné, naznačuje dělítko. Jsme Češi a Cikáni. Tak jako jsou Češi a Němci, dejme tomu.

13 2
možnosti
Foto

Ano, ale děti - proimárně chtějí to, co rodiče ... Název jsem několikrát měnila, nakonec jsem se rozhodla takto z důvodu nejběžnějšího hovorového dělení - na náměstí je banda černých, je to bílá rodina a vzali si cigána atd... Děkuju za komentář.

2 12
možnosti
Foto

Nezlobte se, ale já si nemyslím, že bychom to byli my doma, kdo dělá z našich dětí rasisty. Tuto ,,práci" za nás skvěle odvedou přesně ti z Romů, kteří jsou opakem Vašeho známého, tedy lidé, s nimiž mají naše děti asi tak o 200% větší šanci se denně setkávat, než s pánem, o kterém na začátku svého blogu píšete...

17 5
možnosti

Pane Kroupa, já naopak s autorkou zcela souhlasím. Když budete vyrůstat v rodině, kde se otevřeně nadává na cikány, kteří podle mnohých za všechno v tomto státě můžou, přejmete názor vaší rodiny. A když budete vyrůstat jako Rom v sociálně vyloučené oblasti, budete mít pocit, že vytáhnout paty ze své ulice rovná se nebezpečí a budete se chovat jako zvířátko zahnané do kouta. Já mám naopak štěstí, že se setkávám s řadou dětí a mladých lidí z této majority, kteří se snaží uspět tím, že studují střední i vysoké školy a mám radost z toho, že jejich čím dál více a že se jim daří. A věřte mi, že poslouchat některé jejich historky a zkušenosti bývá občas tristní. Uff, nyní jsem si určitě zadělala na spoustu poučení od těch "zkušených", člověk se snaží dění a diskuse posledních dní raději nevnímat, ale nakonec stejně nezbyde, než se vyjádřit a přidat se k té méně hlasité straně.

6 13
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....