Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maturovala jsem v roce 1968. Takže jsem měla pro svůj pracovní život punc středoškolačka. Ale pravda je, že vzdělání mi dala až praxe, maturita byla v tomto ohledu nepoužitelná. Gramatiku jsem se naučila na základní škole, Středoškolská matematika mě byla celkem k ničemu, sčítat, násobit a dělit mě naučila taky základní škola. Euklidovskou geometrii a vyšší matematiku jsem nikdy nepotřebovala. Jen na sklonku mých pracovních let jsem oprášila znalosti angličtiny, které jsem do roku 1989 nepotřebovala. Od roku 1995 jsem měla nadřízené cizince a tak jsem znala alespoň základy gramatiky, kterou jsem si zopakovala  a dřela hlavně slovíčka. Vždy, za jakéhokoliv režimu je asi těžké stanovit otázky tak, aby byly smysluplné pro každého v dalším jeho životě.  Prostě střední škola prohloubí znalosti. Nesmím se dívat na maturitní otázky očima svého věku, nabytého zkušenostmi, ale očima mladého člověka, který teprve zkušenosti bude nabírat. Na počítači jsem se naučila tak, že jsem mohla pracovat v softwarové firmě a instalovat i opravovat programy zákazníkům. Nejlepší maturita byl pro mne  pak život.

2 0
možnosti

Jenže bez maturity by jste se nedostala tam, kde jste.......

2 0
možnosti

Kecy s tvrdým y........ Když už o českém jazyku. A maturita je vskutku důležitá a i ty znalosti se můžou kdykoli hodit......

0 0
možnosti
Foto

Opraveno, díky. Maturita je důležitá, vadí mi paušalizování studentů.

1 0
možnosti

Co je smyslem maturit?

Smyslem maturitní zkoušky je dát osvědčení o určité míře znalostí a schopností.

Každý zaměstnavatel by měl mít možnost spolehnout se, že kdo má maturitu, umí česky a nedělá pravopisné chyby ani v dlouhém textu, že umí počítat víc než jen zlomky a procenta a vyzná se v euklidovské geometrii.

Splňují tento požadavek dnešní maturity?

Mám za to, že ne.

Pokud maturity tuto funkci neplní, je třeba přijmout opatření k tomu, aby ji plnily. Tedy zpřísnit, zpřísnit, zpřísnit.

4 2
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....