Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hloupé poslance nepotřebujeme, říká volič Tobiášová

Na politiky nadáváme všichni, ale věřte mi, skutečnost je mnohem horší. Ano, narazila jsem na pár poslanců, kteří se o téma, o kterém mají rozhodovat, opravdu zajímají. Jenže je jich pomálu a navíc, nejsou v médiích moc slyšet ( asi opravdu pracují).  Slyšet jsou ti, kteří se rozhodli na daném tématu, ( a je jedno jakém ) zviditelnit, vydělat a dostat se výš.

 

Nejhlasitější odpůrkyní mé profese  přechodného pěstouna  je paní poslankyně Chalánková, která je momentálně hvězdou médií. Je vidět, že se poctivě připravuje, protože na fotografiích i kameře vypadá výborně – má skvěle upravené vlasy, dokonalý make-up, oblečení, které mistrně zakrývá nedostatky postavy…

Ale to je všechno, znalosti chybí. A nebo ( nevím, co je horší:  znalosti má a cíleně lže).

Pořád dokola omílá ty samé nesmysly, míchá jablka s hruškami, tvrdí hlouposti a celkem vědomě lže.

Oznamuje svým voličům, že se zákonem, pro který v roce 2012 zdvihla ruku, nikdy nesouhlasila. Nebyla tehdy vyslyšena, proto hlasovala tak, jak její soukmenovci.  Faktem je, že v domě, kdy se novela o sociálně právní ochraně dětí připravovala, zaznívala spousta kritických a nesouhlasných hlasů. Záznamy nesouhlasu paní Chalánkové jsem nenašla.S novelou nesouhlasila ČSSD a KSČM. V ČSSD již paní poslankyně byla, možná si chystá cestičku pro nové pobývání.

Paní poslankyně se ohání profesorem Matějíčkem a tak by bylo fajn, kdyby si jeho práci opravdu pročetla. Nejenom ty o vlivu ústavní výchovy na děti, ale i  práce o sociopatii a poruchách osobnosti. Pak by totiž přestala tvrdit, že všechny děti mají své rodiče. Možná by jí konečně došlo, že ne každý, kdo dítě zplodí, se o dítě chce nebo dokáže postarat. Vždy bylo určité procento těch, kdo se o své děti nestarali, nebo jim dokonce i ubližovali a to se nijak nemění. Stát musí zasáhnout ve chvíli, kdy je dítě v ohrožení.

Paní poslankyně je lékařka, dokonce bývala pediatričkou a dokázala ( dle svých slov) spoustu matek napravit a naučit své děti milovat. Psala jsem jí a ráda bych se s ní sešla, moc by mi pomohlo, kdyby napravila maminku a tatínka mně svěřených dětí. Vlastně je velká škoda, že se dala na dráhu politika, někdo s takovými schopnostmi, by byl v náhradní rodinné péči třeba. Funkce by se mohla jmenovat Zaříkávačka psychopatů, sadistů, závisláků  a delikventů.

Paní poslankyněví o případech, kdy byli rozděleni sourozenci ( každý šel do jiné rodiny) a o případu, kdy přechodní pěstouni selhali a dítě bylo převezeno do dětského domova. Bližší informace nesmí uvádět ( co mi to jen připomíná? ). Tak já tedy věci, které znám z doslechu poslat dál můžu… a vím, že nejde o případy, ale jeden případ a že se odehrál nějak takhle

Bylo - nebylo, do porodnice přišla odrodit žena. Lékař zjistil, že nechodila do poradny a protože to byl osvícený lékař a ví, že u každého tzv „ nesledovaného“ těhotenství je potřeba zbystřit, provedl matce test na drogy. Pozitivní výsledek nahlásil OSPODu. Po šetření v místě bydliště matky a zjištění, že její starší syn je v péči babičky, která další dítko péče nechce a otec je bůhví kde bylo dítě matce odebráno a  předáno přechodné pěstounce s tím, že je třeba, aby matka začala svou závislost řešit. Pak se objevil otec,  přišel domů, do sklepní místnosti s myšima, plísní a zimou, našel tam jsou partnerku už bez těhotenského břicha, rozzlobil se, došel si pro kluka k babičce, dovedl ho domů, do sklepní místnosti s myšima, plísní a zimou, tam kluka nechal, vzal partnerku, po cestě si něco dali a šli na úřad vyřídit si krádež novorozeného dítěte. Tam úřednici vysvětlili co je zač, ta zavolala policii, policie našla v jejich „ bytě“ čtyřletého kluka a nějaký fet,  zavolala OSPOD, ten chlapce odebral, kontaktovala babičku, která s rodinou svého syna už nechtěla mít nic společného,  a protože v tu chvíli vůbec nebylo jasné  co a jak bude a novorozené miminko bylo u paní, která s přechodnou péčí začínala a byla schválená zatím pouze pro jedno dítě, dal se chlapeček do rodiny přechodných  pěstounů. V tu chvíli se okolo této příkladné rodičovské dvojice vyrojila řada pomocníků. Objevil se právník, který jim nabízel svou pomoc. Jejich příběh se objevil v místních médiích.  Stát krade děti !!!

Pomoc nabídlo občanské sdružení, sháněli jim bydlení, léčení a práci a protože rodiče neměli peníze, vozili je na návštěvy za jejich dětmi. Bohužel, do místa bydliště pěstounů. Rodičům se ozvala dokonce i jedna politička, moc hodná paní, maminka jí poděkovala za starost a požádala jí o nějaké peníze…Když politička odmítla, maminka i tatínek jí pojmenovali stejnými výrazy jako před pár dny pracovnice OSPODu.

Rodiče se dokázali ovládat jen nějakou dobu, na léčení nenastoupili a vrátili se ke svému způsobu života. Maminka se ztratila a tatínek začal být vzteklý a agresivní. Pěstounku, která měla  v péči starší dítě slovně napadal, chlapeček styk s ním nezvládal. Návštěvy se přesunuly z místa bydliště pěstounky do herny na OSPOD, ale otec i přes zákaz chodil zvonit a dobývat se do bytu pěstounky starající se o starší dítě. Jednou na něj zavolala policii a on jí vyhrožoval smrtí… Chlapeček byl u toho.

Nakonec byl chlapec převezen do ústavu – v rámci své i pěstounčiny ochrany. Otec je spokojený, protože nikdo neohrožuje jeho pozici  rodiče a  politici, odpůrci novely, mají konečně svůj příklad selhání pěstounů. Bylo jasné, že kdo si počká ….

Paní poslankyně Chalánková by ráda otevřela novelu a provedla její změny. Jsem zvědavá na její návrhy. Podněty získává ze skupiny na facebooku, kterou založila  jedna chytrá paní politička (KSČM) a  s dalšími chytrými političkami  společně spolupracují  na změně zákona. Paní Chalánkové jde  o celonárodní shodu, prostě o to, aby se zněním novely  souhlasili všichni. Zaznívá to utopií, zaznívá to časy minulými, kdy jsme všichni volili jednu stranu a jednoho prezidenta… Já osobně nechápu, jak v TOP 09 může být někdo s takovými náhledem na svět.

" Pracovní skupina", která si vzala za své vytvořit Zákon o rodině a změnit směr Náhradní rodinné péče u nás, je na světě. Skupina už se sešla a píše návrh zákona. V kuloárech se proslýchá, že zákon je už napsaný, napsala ho ctihodná paní Vodičková, která ( beze špetky ironie) udělala pro odložené děti strašně moc, ale bohužel, náklady na udržování, výstavbu, opravy, zvelebování takových budov, jako vlastní její FOD něco stojí a stát se odvážil přesměrovat státní peníze určené pro Náhradní rodinnou péči přímo za dětmi a to si dovolil moc. V pracovní  skupině paní Chalánkové  sedí pár dlouhodobých pěstounů a jedna pěstounka přechodná a dále např. ředitel DD Volyně Jiří Pán, dále paní  Blanka Vildová z Magistrátu Praha ( ovšem bez souhlasu nadřízené, cvrlikají vrabci - byť prezentovala názor OSPOD - zda-li měla paní dovolenou? ), dále  dětská klinická psycholožka Mgr. Jahnová z FN Brno (zároveň prezidentka asociace klinických psychologů a díky ní známe názor  Asociace - já a kolegové, kteří děláme přechodné pěstouny škodíme dětem mnohem víc než neosobní prostředí v ústavech), dále  psycholožka Kateřina Jičínská z DC Chovánek Brno,  ředitel DC a ZVOP Čtyřlístek pan Fabián, ředitelka DC Krč Lukešová a dokonce i právník Hasenkopf, který řeší kauzu dětí v Norsku), ve skupině má úkol připravovat si legislativní verzi připomínek..

Objektivně složená skupina, což? 

Všem, kteří se tématem NRP zaobírají je jasné, že nelze zrušit všechny ústavy. Každý, kdo rozumí NRP vítá změny ústavů na dětská centra a jejich rozšiřování služeb  pro rodinu. Každý, kdo někdy mluvil s dětmi z ústavů nebo v něm pobýval déle než pár hodin chápe rozdíl mezi ústavní péčí a péčí pěstounskou.

Citace ( přesný opis zprávy) jedné dobrovolnice z kojeneckého ústavu:  Co se týče miminek zhruba do těch 4 měsíců tak hrůza...nedávno jsem se setkala s názorem sestřičky,když jsem chtěla pomazlit dvou měsičního chlapečka, že ten to nepotřebuje,vždyť je malý a neuvědomuje si to...nakonec jsem si ho vyhádala ale doma to vždycky obrečím...byla jsem přítomna u několika příjmu nových dětí a to tak, že je nechají vybrečet v postýlce...dřív si zvyknou. Ale jsou i vyjímky, ktere je pomazlí,ale ty sestry to prostě nestíhají...

Jo jo, výjímky jsou mezi všemi, mezi tetami z ústavu, pěstouny i politiky... 

Paní poslankyně Chalánková hlásá, že stát Přechodné pěstouny nepotřebuje. Já tvrdím, že nepotřebujeme hloupé poslance. Co si myslíte vy?

PS : Paní Chalánková dostala množství nabídek přechodných pěstounů, aby je navštívila a poznala skutečnou praxi. Bohužel je asi hodně zaneprázdněná např. Norskou kauzou.

 

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 13.4.2015 8:49 | karma článku: 28,48 | přečteno: 1601x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2789x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Otevřený dopis předsedovi ODS p. Fialovi

Vážený pane Fialo, pane profesore, obracím se na Vás jako na předsedu Občanské demokratické strany s prosbou o zodpovězení mých tří otázek. Jsem totiž trochu zmatená.

9.5.2017 v 11:22 | Karma: 43,91 | Přečteno: 14849x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Prezident Klaus, premiér Sobotka a deset geneticky vadných dětí

Za svojí práci vděčím panu prezidentu Klausovi. Bez legrace. V roce 2012 mě upoutal svým vetováním zákona o ochraně dětí. Svým vyjádřením o tom, že o děti opuštěné vlastními rodiči nebo o děti, které jejich rodiče zanedbávali,

27.3.2017 v 11:05 | Karma: 43,88 | Přečteno: 11300x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Dny pěstounů a pěstouńat

Od začátku roku vyvedl Zbojník jen pár hloupostí. Proudem vody z injekční stříkačky (z malého doktora) sestřelil všechny žárovky v koupelně ( ony když jsou nažhavené a postříkáte je, tak lupnou), vypustil vodu z radiátoru

8.3.2017 v 9:00 | Karma: 38,28 | Přečteno: 2668x | Diskuse| Politika

Marcela Tobiášová

Pěstuju rozmazlené smrady

Na neděli jsem se těšila. Můj muž měl konečně volno, domluvili jsme se, že pojedeme na hory. Plán byl jasný:dopoledne utavit Zbojníka s Berušou na sáňkách, pak si dát oběd v jedné z horských hospůdek.

11.1.2017 v 14:17 | Karma: 42,96 | Přečteno: 13218x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - Duch Vánoc

Zbojníkovi je šest a půl a Berušce čerstvě dva roky. Svojí maminku neviděli osm měsíců, babičku a ostatní příbuzné měsíců šest. I Vánoce budou prožívat mimo svou rodinu, stejně tak jako dalších 731 dětí, které jsou momentálně

17.12.2016 v 14:12 | Karma: 37,14 | Přečteno: 3347x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

o M

Děti spí, v televizi fotbal, jdu si sednout k počítači. Jsem bez nálady, venku celý den pršelo, Zbojník lítal po bytě, na kole si zašpinil bundu, malá byla protivná,

15.9.2016 v 14:46 | Karma: 39,92 | Přečteno: 4587x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

Děti na odpis II

Zbojníka a Berušku máme v péči pátý měsíc. Mám pocit, že tak rychle, jak žijeme teď, jsme ještě nikdy nežili. A to byla doba, kdy jsme měli doma čtyři puberťáky.

6.9.2016 v 14:23 | Karma: 40,83 | Přečteno: 6099x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Ještě že nejsem lesba

Občas přemýšlím, jaké by to bylo, kdybych žila s ženou. Přiznávám, že o tom uvažuju hlavně v době české fotbalové ligy (Premier League a Bundesliga mi nevadí, tam jsou sexy chlapi) a ve dnech, kdy můj muž onemocní rýmou.

18.7.2016 v 9:20 | Karma: 36,91 | Přečteno: 5662x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Kam zadarmo s dítětem? Poradím Vám !

Řešíte co dělat s dětmi o prázdninách? Máte dětí víc a při sčítání toho, kolik Vás bude stát tábor se Vám dělá mdlo? A proč čekat až na prázdniny...máte plné zuby svých dětí? Jste unavení, potřebujete v práci dodělat projekt?

30.5.2016 v 15:04 | Karma: 34,38 | Přečteno: 4617x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Děti na odpis

Přiznávám, že je toho na mě ( sem - tam :-) ) dost. Přece jen, už mi není dvacet, že ? "Mně tě je normálně líto," řekla mi mamka, když přijela na návštěvu ( děti u nás byly pátý den) a rozhlížela se po našem bytě. Zbojník zrovna

26.5.2016 v 14:06 | Karma: 42,76 | Přečteno: 7976x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

A zase od začátku....

V lednu se potvrdilo, že se můj táta uzdravil, pak k nám přišla Vanilka, v březnu se pro ni objevili skvělí rodiče, začátkem dubna jsem se válela ve vířivce pod hvězdami a tuším, že jsem si letos vybrala příděl pohody na celý rok.

3.5.2016 v 23:17 | Karma: 32,59 | Přečteno: 2892x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Dvojče Vašíka Kleuse

V roce 1969 se paní Linda Kleusová konečně dočkala kýžené zprávy a začala se těšit na novou etapu svého života, na mateřství. Byl to rok, kdy Gustav Husák nahradil Alexandra Dubčeka ve funkci generálního tajemníka KSČ, začala se

11.4.2016 v 12:28 | Karma: 28,59 | Přečteno: 2617x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Vanilka a ostatní

Malou jsme si přivezli před šesti týdny. Vážila tři a půl kila a byly jí čtyři dny. Její máma jí porodila a po porodu odešla. Nedala jí ani jméno – a my se rozhodli říkat jí Vanilka.

2.3.2016 v 14:38 | Karma: 40,01 | Přečteno: 8765x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Stát trhá sourozence, krade děti a některé mu i zemřou

Před časem měli známí přijmout do přechodné pěstounské péče chlapce, který měl velmi špatnou prognózu. Péče o něj by se dala zvládnout. Odmítli ho a odmítli ho i další přechodní pěstouni. Z nemocnice byl dán do ústavu a tam zemřel.

28.1.2016 v 15:16 | Karma: 33,44 | Přečteno: 3600x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Ano, dejte jim ty peníze

Přechodný pěstoun je konkurent každému zařízení pro okamžitou pomoc. Sociální pracovnice, která má na starost konkrétní dítě v ohrožení, podává na soud návrh o jeho svěření – buď do péče přechodného pěstouna nebo do ZDVOPu.

26.1.2016 v 19:21 | Karma: 25,10 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....