Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jedeme dál ...

Nějak jsem se nestihla rozhlédnout a už je tu léto. Za pár týdnů to bude rok,co jsme s manželem vstoupili do kolotoče přechodného pěstounství. Náš život nabral zrychlené obrátky a já v něm začínám plavat.

Ve chvíli,kdy nám byly svěřeny Kecalka a Náfuka jsem si neuměla představit, jak mi bude potom, co od nás odejdou. To, že budou vráceny své matce a že to bude tak rychle mě ani nenapadlo. Přesto se to stalo. Pár hodin před tím, než jsem je odvedla na sociálku a předala, se mnou ležely v posteli a přemlovaly mě, aby u nás mohly zůstat. Že se těší na mamku, ale stejně by chtěly být u nás. A já jim slíbila, že v jejich životě zůstaneme. Že jsme teta se strejdou, ke kterým můžou kdykoliv přijít.

" Co když se nám mamka ztratí," ptala se Náfuka.

" Maminky se přece jen tak neztrácejí, ty trdlo," řekla jsem jí.

" Ale ano, když se ztratí, vezme si Vás k sobě."

Do háje, na tohle mě nikdo nepřepravil, jak utěšovat a přitom nelhat, jak být oporou a přitom nestát proti biologickému rodiči, jak chránit dítě a přitom respektovat systém...

Koupily jsme si zmrzlinu a sponky do vlásků a odvedla jsem je na úřad. Skočily mámě na klín a se mnou se ani nerozloučily. Takhle to tyto děti mají. Berou co je. A připoutat se k někomu, někomu věřit a spoléhat se na něj, to prostě neumí.

O holkách nesmím nic víc zveřejnit.

Nestihli jsme se ani rozkoukat a jeli jsme do porodnice. Máme doma Tygříka. Dvě a půl kila, pevný stisk a silný hlas. Dokolalé prstíky a krásná pusinka a nádherná, čistá dětská vůně.

V době, kdy jsme měly holky, jsem přijala několik zakázek.

Dá se to zvládnout - ráno odvedu holky do školky a do školy, do dvou budu pracovat, pak se do osmi večer věnovat jim a pak zase práce. Občasný výlet za zákazníkem byl jako odměna, sama v autě, rozhovor s dospělými, největší problém, jestli bude kuchyńská linka v barvě lila nebo karmín...

Pohoda.

Čím dál víc zabředávám do problémů odložených, týraných dětí. Píšou mi ti, kteří vrací děti do rodin, do kterých by se asi děti vracet neměli. Kontaktují mě ti, kteří o pěstounství uvažují. Jedu do poslanecké sněmovny,kde odpůrci pěstounů a příznivci dětských domovů brojí proti změnám v péči o ohrožené děti.

Vydržím mlčet do doby, než jeden z "odborníků" prohlásí, že je dětem v děcáku dobře a hlavně že novorozenci vůbec nepotřebují individuální přístup, do dvou měsíců jim stačí ležet a jíst po třech hodinách ...

Má smysl hádat se s někým, kdo něco takového tvrdí? Vydávat na to energii?

Tygříka máme šest týdnů. Točím video, aby bylo vidět den po dni, jak se rozvíjí. Jak reaguje na hlas, dotyk, úsměv, koupání, nasazení čepičky...

Zveřejní nějaký kojenecký ústav video miminka, které je v jejich péči? 

Novorozenec nejde rozmazlit. Miminko nepláče proto, aby s Vámi manipulovalo. Miminku jde maximálně uspokojit jeho potřeby. Teď má hlad, nebo nechce být samo, teď se mu chce spát a teď chce být u Vás v náruči a povídat si s Vámi. Potřebuje se tulit. Potřebuje Vaši náruč.

Pan doktor ať jde se svými kecy k šípku.

Docela v tom lítám. Sem tam nejdu v noci vůbec spát (stejně musím každou chvilku vstávat k malému) a jen díky tomu zvládám práci, která mě opravdu živí. A tím živí myslím to, že mě opravdu živí.

Nevzdala bych se jí, ani kdyby plat za pěstounství byl třeba trojnásobný. Nechci se vzdávat věcí, které mě baví a které umím.  

Jen bych potřebovala, aby den měl víc hodin. Ne aby malej třeba víc spal, ne, on je úplně dokonalý. To sebe musím změnit. Nastavit řád. Zrušit chaos. Vytřídit důležité od nedůležitého.

Můj muž se rozhodl udělat mi radost. V osm hodin ráno se objevil doma a prohlásil, vzal jsem si dovolenou. Nejdřív jsem chtěla bručet, víš co mám práce, musím to a to ale naštěstí jsem se včas zasekla.

Namalovala jsem se, nafintila a jeli jsme na oběd. A potom do krajské knihovny. On po ní jezdil s kočárkem a já se rochnila v knihách. Pak jsme se stavili na kávě a zákusku. Koupili jsme ve vinotéce červené víno a k večeři sýry a šli si brzy lehnout. Tygřík byl mezi námi, já ho pusinkovala zprava a můj muž zleva.

Jeden ukradený den a já už zase vím, že jdu správným směrem.

Škoda jen, že ho musím nějak dohnat ...

 

 

 

  

 

  

Autor: Marcela Tobiášová | středa 25.6.2014 12:21 | karma článku: 37,95 | přečteno: 6023x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....