Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Únava

Už několik měsíců koketuju s představou, změnit přechodnou pěstounskou péči na dlouhodobou. Poskytnout útočiště sourozencům, zanedbaným, týraným a ukázat jim, jak má vypadat dětství. Jasně že to zvládnu. Dítě jako dítě.

Při školení nám vysvětlují, jak se projevují deprivované děti. Nezájem, laxnost, sebepoškozování, přehnaná mazlivost s kýmkoliv, ubližování druhým, sebeuspokojování ... Se vším si poradíme, nic nás nepohorší. Ani bio rodiče, kteří se jednou za čas ozvou, aby dítěti řekli, že když na něj bereme peníze tak musíme dělat vše, co se mu zachce a že pokud ho například nutíme jíst polévku, nemáme na to právo. Dokonce je chápeme, kdoví, co mají za sebou, neumí to lépe, nemají podmínky na to, být dobrými rodiči, nemají peníze, nemají zázemí ...

Při přebírání Kecalky a Náfuky ( holky, sedm a osm let) očekávám pláč a slzy. Pletu se. Děvčata mi skočí náruče, mámě zamávají a s úsměvem se mnou odcházejí. Bio máma mi vrazí do ruky složenku za minulý měsíc, to víte, už věděla, že půjdou ke mně, tak ať to zaplatím. Usměju se a kývnu.

Kývám i na to, že se postaráme o jejich morčata. Jsou čtyři. Vyklízíme klec, kupujeme piliny, seno a granule.

Líbí se jim pokoj, chutná jim večeře, jsou nadšeny z koupelny, teplé vody a pěny. Beru knížku s pohádkama a čtu. Nechápou, o čem to je. Beru do ruky jinou, tu, kterou pročítám s naší tříletou Natálkou. To je ona, ta je baví. A pak začínám vyprávět příběh o opuštné holčičce Johance, kterou jedna hodná rodina našla v parku. Holky mají oči navrch hlavy a po chvíli spokojeně usínají.

Hrabu se v jejich papírech. Různé diagnózy, hypotonický syndrom, artikulační neobratnost, nevyzrálá sluchová percepce, manipulativní jednání, PAS...

Holky moc nemluví. Tedy přesněji, mluví stále, ale svojí řečí. Rozcvičujeme jazyk, jdeme trénovat.

Dům - úm, duha - uha, DDDuha - uha

Dům - už nemůžu. Už jsem unavená. To nezvládnu.

Dům - ticho. Dům - prosím, zopakujt to. Ticho.

Kol dokola, až to řekneš, dostaneš bonbón, DDD ... DDDD... Dům - dům - dům HURÁ !!!

Kupujeme pastelky, nůžky, čepici, boty ...

Strašně rychle jedí. A hrozně se cpou. "Teto, přidáš mi?" "Jez pomaleji, nikdo ti to nesní..."

Díky novým botám holky přestávají bolet nohy a začínají běhat, zkoušíme chodit i pozadu, krok sun krok, skákat.

Vyndaváme koloběžku, švihadlo, kreslíme panáka, házíme balonem.

Jsem zničená. Večer zírám do počítače a odstřeluju balónky. Na víc nemám.

Každé ráno za mnou vlezou do postele. Olibují mě, mačkají se na mě, lísají se.

Otvírám oči a vidím morče. Mám ho na obličeji. Další tři mi lezou po posteli.

"Co jsme si říkaly? Že se morčátka nedávají do postele, že ne?" Usmívám se, pohladím je, opusinkuju. Uklidím seno z postele. Převléknu postýlky. Dám pyžama do špíny. Nehoda, to se stává.

Zjišťuju věci, které vědět nechci. Nachytám holky při věcech, při kterých jsem je nachytat nechtěla. Píše mi jejich bio máma. Jak se mají její holubičky. " Napiš jí, že už mluví a vědí, jaké to je, když je večer dává někdo spát," říká mi manžel. Snáší to hůř než já. Nerozumí tomu, že někdo je schopen ublížit dítěti. Je pro trest smrti. Některé lidi by střílel.

Volám psycholožce. První volný termín má za tři měsíce. Líčím, s čím se potýkáme. Nevím, jak se k nim mám chovat. Nevím, kdy mám ustoupit a kdy být přísná. Přehazuje pacienty a za pár dnů k ní jedeme.

Holky jsou inteligentní, deprivované a zanedbané. Malují svojí rodinu v podobě zvířátek. Jsem tam já. To největší zvíře, pěkně v prostředku. "To je naprosto v pořádku, věří Vám," říká paní psycholožka.

V noci se mi zdá o dětech, které berou nůž a vraždí. Vidím prázdné oči malé holky, budím se hrůzou.

Ráno mě budí morčata a holky.

Otrkávají se. Začínají se mezi sebou hádat, soutěží spolu. Pexeso, divadlo, mluvení, zazpíváme si, něco upečeme, jdeme do bazénu. Sem tam se rozmluví. Vzpomínají, vyprávějí.

Ve vaně stašně vyvádějí. Utírám je a říkám jim, že dneska nebude žádná pohádka, protože zlobily. Ať si rovnou zalezou.

Čekám, že za mnou v pyžamkách přijdou. Že řeknou promiň a chytnou mě za ruku. Za dvacet minut jdu za nima, už to nevydržím. Spí. Bez pusy, bez pohlazení, bez pohádky.

Mám pocit prázdna. Tak na tohle byly zvyklé. Tohle je pro ně normální.

Pořád dokola. Dům. Dům. Chleba. Cheba. CHLLLEBa. CHllleba. Hurá, hurá, hurá.

Neumím si představit, jak je vracím jejich uzdravené mamince. Těším se na to, až jí je předám.

Na sociálce se mě ptají, jestli se mi náhodou neozvala. Neozvala.

Holky začaly vymrzovat s jídlem. Pochopily, že hlad u nás mít nebudou. Nechtějí banán, mají chuť na víno. Na hloznové.... "Hrrrroznové, řekni to." "Hrrrroznové."

Tak jo, jdem ho koupit.

Hurrrrá.

Možná to má smysl. Snad.

 

 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | úterý 18.3.2014 12:03 | karma článku: 30,87 | přečteno: 3312x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....