Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete. 

 

Náš čtvrtý týden ve Španělsku začal příjezdem dvou nových rodin.

  

"Už to může být jenom horší," tvrdil Tomáš, když jsme se vraceli z pláže a dumali o tom, jací lidé to budou. Marián s Dorotkou prostě byli Top a nikdo je už nemohl překonat.

  

Ale i nové rodiny byly fajn. Děti se okamžitě skamarádily a já znovu vysvětlovala, jak to vlastně máme. Že Tomáš je můj bio a ti tři mrńaví nebio a tak. Zase jsme trávili čas na pláži pohromadě a v naprosté pohodě a opět jsme probírali "Babičku" a její život.

  

Ani jedné z nás (myslím nás, maminek) nešlo cizí paní říkat Babičko. A nutit do toho naše děti. Byla jsem ráda, protože jsem si už vůbec nepřišla divná.

  

První rodina, maminka, tatínek a dvě holčičky, zrušili hned druhý den objednávku stravování  a rozhodli  se být celé dny pryč. Brali si sebou kočárek i nosítko, aby se jim holčičky přes den vyspaly mimo dům a vraceli se až večer. Pobyt si užívali, ale také s naprosto jasným názorem, že sem už nikdy.

  

Zuzka, druhá maminka, která přijela bez manžela s pětiiletým chlapečkem a roční holčičkou, přijala nastalou situaci jako výzvu. "Nejdřív jsem se chtěla otočit a utéct, ale pak jsem si řekla: Co tě to má holkka naučit?" a zůstala jsem, svěřila se mi.

  

Nutno podotknout, že v tuhle chvíli už "Babička," slevila ze svých zásad tak o padesát procent, takže děti opravdu neseděly u stolu bez hnutí, bábovičky si braly i do zásob a branka na zahradu zůstávala občas otevřená, stejně jako hračky na zemi... Prostě sedm dětí se vychovává hůř než dvě a třem matkám se to, co dělají špatně také vysvětluje hůř než jedné ... Zuzka byla nakonec spokojená a já ( možná trochu závistivě) sledovala, jaké čerpá výhody např. vajíčka k snídani a zabalené kuře k svačině na pláž. Jo jo, takhle to v životě chodí.

  

Teorie o "Babičce" - vytvořené z informací, které nám ona sama postupně podávala.

  

Je rozvedená. Je jí sedmdesát dva. Je vdova. Má spoustu dětí. Má jenom pěstounské děti. Majkl je nejmladší ( porodila ho v 46letech). Je vdaná, manžel je gembler a prohrál co mohl. Žila jako bezdomovkyně v Itálii. Její maminka je Číňanka a tatínek Kubánec. Dlouho žila v Čechách u své české babičky, která pak porodila její čínskou maminku.

  

„Babička“ dokáže být moc milá a byly chvíle, kdy zavládla i mezi námi dvěma pohoda. V jednom z takových dnů dala Berušce tyhle boty na flamengo.

  

Já ... mám z nich opravdu velkou radost. A děkuju. A vím, že v nich Beruška flamengo opravdu bude tancovat.

           

 Po dnech relativní pohody přišla noc, kdy Beruška zvracela a měla horečku. Vyšplhala se jí přes třicet devět a my musely zůstat v domě. Ani Madlenka nebyla ve své kůži. Pár dnů pak bylo dobře a pak znova. Zvracení, horečka.

Odmítla jsem dobrou radu, abych šla s dětmi do parku, kde je stín. Nechtěla jsem s nimi nikam chodit, chtěla jsem, aby si mohly v klidu někde v chládku v domě hrát a aby se uzdravily. Jenže v domě na to nebylo místo. "Babička" chystala perníčky na jarmark, potřebovala klid a napětí mezi námi stoupalo. 

Pak přišel den, kdy „Babička“ ráno odjela a doma zůstal jenom její syn Majkl. Ten se pustil do úklidu a chtěl se postarat i o verandu, kde v té době stály čtyři kočárky – z toho jeden náš rozbitý a druhý půjčený, než se nám ten náš podaří spravit. Stačil mžik k tomu, aby malá spadla ze židle a hlavičkou narazila na roh zdi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 10.2.2020 14:37 | karma článku: 8,47 | přečteno: 702x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Otevřený dopis předsedovi ODS p. Fialovi

Vážený pane Fialo, pane profesore, obracím se na Vás jako na předsedu Občanské demokratické strany s prosbou o zodpovězení mých tří otázek. Jsem totiž trochu zmatená.

9.5.2017 v 11:22 | Karma: 43,91 | Přečteno: 14849x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....