Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

V hlavě měl jasně dané, že holky si nehrají s autíčky, nepijí z modrého hrnku, nemají svůj rybářský prut a nenosí kraťasy.

„ A ty tetu netrestáš, když je drzá?“ vyptával se Jardy poté, co jsem předvedla jemnou scénku na téma Potřebujeme vymalovat a Nic neděláš.

Málem mu vypadly oči, když mu můj muž na jeho otázku odpověděl, že nejsem drzá, ale že se hádám, a že když se hádám, je mnohem lepší mlčet, protože nejsilnější chlap na světě je nic proti rozzuřený ženský a že mám navíc pravdu a budeme muset vystěhovat pokoj, že přijdou malíři.

Zbojník  žil do svých šest let v domnění, že má výhodu, protože je kluk. 

Beruška mu během několika měsíců začala jasně ukazovat, jak hodně se mýlil.

Panenky jí sloužily k tomu, aby je naložila do náklaďáku, případně je pomalovala na Indiána. Důsledně trvala na modré mističce (Zbojník taky) a modrém zubním kartáčku (Zbojník taky) a ručníku se Spidermanem (dodnes si myslím, že když po mě házela nový s kytičkami, zašeptala S tímhle běž do prdele).

No a když jsem Zbojníkovi loni v létě  zoufale nařídila, aby si vzal na plavání křidélka s princeznou Sofiií, protože Beruška odmítla pustit ta s Patem a Matem, a protože je menší a navíc holka, byl to pro něj konec.

Bejt žena je lepší, prohlásil.

A pak to přišlo.

„Musím se jít vyčůrat,“ řekl.

„Já s tebou,“ prohlásila Beruška.

„Tam ty nemůžeš,“ řekl Zbojník. „To je klučičí záchod, koukni na obrázek.“

Zůstala stát ve dveřích. A ohromeně zírat na pisoáry. A na to, jak Zbojník čůrá.

„Já chci taky,“ ječela.

A jemu to došlo. Konečně měl výhodu. Takovou, že i já jsem na ni krátká.

„Ty nemůžeš, víš,“ pohladil jí po tvářičce a blahosklonně dodal: „Ty máš totiž pipinu a nemáš pinďoura, víš. Toho maj jen chlapi, dodal hrdě.“

Po zbytek léta se Beuška  snažila na ty záchody dostat. Po zbytek léta Zbojník ani jednou nezapomněl přiběhnout od vody a oznámit nám, že se jde vyčůrat. Tak stokrát si Beruška z ničeho nic vzpomněla a začala ječet „ Potřebuju koupit pinďoura.“

A Zbojník jí trpělivě a pořád dokola vysvětloval, že to nejde, to tak prostě je, s pinďourem se člověk narodí a je z něj chlap a nebo se narodí bez něj a je z něj ženská.

A přišel podzim a byl klid.

Na podzim už pinďour moc velkou výhodou není.

Včera jsme se s Beruškou dívaly na pohádku, když kolem nás Zbojník nahatý proběhl.

„ Srandovní je,“ prohlásila a dál si v klidu zobala popcorn.

 

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 4.6.2018 10:38 | karma článku: 34,71 | přečteno: 3550x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity

Marcela Tobiášová

Otevřený dopis předsedovi ODS p. Fialovi

Vážený pane Fialo, pane profesore, obracím se na Vás jako na předsedu Občanské demokratické strany s prosbou o zodpovězení mých tří otázek. Jsem totiž trochu zmatená.

9.5.2017 v 11:22 | Karma: 43,91 | Přečteno: 14849x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....