Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je v našem státě někdo, kdo mi to vysvětlí?

Zajímalo by mě, kdo za tímhle stojí a kdo svěřuje děti mladší tří let do ústavů místo do rodin. Dnes už se dá objektivně posoudit, jak přechodná péče funguje. Existují statistiky o dětech, o tom, za jak dlouho se jejich situaci 

podařilo definitivně vyřešit. Žádné batůžkaření, žádné vracení dětí do ústavů. Děti OBJEKTIVNĚ v rodinách prospívají lépe než v ústavní péči. Pěstouni na přechodnou dobu INTENZIVNĚ spolupracují s rodiči dětí, děti za rodiči vozí, v některých případech i do vězení, při přípravě návratu dítěte do rodiny pouští rodiče k sobě domů, nechávají je u sebe přespat …Spolupracují s psychology,chodí s dětmi na terapie, na rehabilitace, píšou jim Knihy života a kupují  jim dokonce i dárky k Vánocům …. ( zbývá jim na ně )

Rodinná péče má podle zákona přednost před ÚSTAVNÍ.

A přesto jsou stále dávány děti do tří let do ÚSTAVU

 V Moravskoslezském kraji je dvacet čtyři  volných přechodných pěstounů, to znamená dvacet čtyři rodin, které jsou přichystány kdykoliv přijmout dítě v ohrožení.

V ZDVOP při Dětském centru Domeček v Ostravě ( dítě lze umístit pouze na půl roku), je osm dětí do TŘÍ let ( byly tam umístěny prokazatelně v době, kdy měl kraj volné přechodné pěstouny) a v jeho klasické pobočce dokonce dvacet dva !!!

Zařízení poptává dárce dárků pro děti, protože jim na ně nestačí příspěvek od státu ( ???)

Např:

Sebastian
Jaroslav
Damián
Erik
Stanislav
Kolomankostky
Zuzana
Šarlotapanenkarezervováno
Boristraktorrezervováno
Valentýnauto
Juliánvysavač
CiaraRezervováno

Jak je možné, že už teď se ví, že dvouměsíční Jaroslav bude v ústavu i na Vánoce?

U kolika rodin těchto dětí probíhá sanace?

Kolik z těchto dětí je zdravotně hendicepovaných a MUSÍ vyrůstat  v ústavu?  

Pár postřehů dobrovolnic, které v tomto zařízení pracovaly….

  • No a - ještě k těm dárkům. Nevím, jak je to v jiných DC, ale zrovna v tomto zařízení jsem dva týdny pobývala na praxi.. Můžu vám říct, že tolik hraček a tak krásných jako tam měli si leckdy nemůžou dovolit ani v normálních rodinách. Stejně tak spousta akcí..... Oblečení to samé - nové se mění za novější...... A co se týče použitých hraček.... tak to raději ani nezkoušejte. Byla jsem svědkem toho, jak se jedna teta pohrdavě vyjádřila směrem k pánovi, který tam přinesl pytel hraček po jeho dětech. Co jim tam chybí, to je opravdu ten individuální přístup ke každému dítěti. Já jsem tedy byla na odd., kde byly děti od dvou do pěti let a byli to takoví malí vojáci....když jsem je chtěla ponosit, tak jsem dostala sprda.... prý je nemám zvykat.
  • …jak mají seznam propracovaný - konkrétní hračky pro konkrétní dítě už od 2 měsíců ... (trochu mě překvapil tablet pro 5ti letého Frantu). Nevím, jak je to u těch starších, ale v oddělení těch mrňousů jsou všechny hračky v krabicích ve společné herně (dítě nikde nemá svou "vlastní" hračku), ta se dá na zem a děti s hračkama většinou hází (pokud nevydávají nějaký zvuk, což v tom provozu dlouho nevydrží), protože nikdo nemá čas jim ukázat, jak si s čím hrát. Hraček tam mají opravdu spousty, nových, značkových a hlavně těch zvukových .. a děti ani "obyčejné" hračky, které nesvítí a nehrají, moc nezajímají, protože neví, co s nimi. 

Před Vánoci se dělají různé sbírky a my si za pár korun kupujeme pocit, že i my pomáháme ... 

Děti víc než nové věci potřebují objetí ..... 

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/467755/proc-to-tem-detem-delame.html

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/478690/stanovime-vam-diagnozu-chcete-li.html

 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | středa 4.11.2015 13:18 | karma článku: 28,95 | přečteno: 2172x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....