Hurá, je mi o rok míň .... ( a dodatek k letní výzvě)

4. 11. 2015 16:09:41
Nedocvaklo mi to ani ve chvíli, kdy jsem si u jedné úžasné cukrářky objednávala dort. „ Co by na něm mělo být? Kolik ti bude?“ přišla otázka. „ Třiačtyřicet “, odpověděla jsem automaticky. Až doma, večer ve vaně, jsem se zamyslela.

Nějak mi to nesedělo....

Narodila jsem se v sedmdesátém třetím, bude mi...

Teprve mi bude dvaačtyřicet!!!

Pro někoho malichernost, pro mě znamení osudu.

Je mi o rok míň, než jsem si myslela.

Jako kdyby mi Život říkal: Tak se ukaž. Už žádné výmluvy na čas. Tady máš navíc 365 dnů, dnů, o kterých sis myslela, že už si je prožila. Tak do toho.

Bude lepší?

Loni na podzim, na mé narozeniny, promluvil můj táta, tak jak je jeho zvykem,ironicky a s vtipem, o svém zdravotním problému.

„ Buď mám příušnice, nebo rakovinu,“ řekl.

Vánoce jsme slavili všichni na chalupě. Když táta rozsvěcel stromeček na zahradě, pršelo.

Kecalka s Náfukou lítaly s prskavkama a ty jim nehořely.

Zpívali jsme koledy a na Nový rok si navzájem přáli hlavně zdraví. Myslím, že poprvé v životě s opravdovou pokorou.

V lednu jsme si pořídili psa. Tedy pejsánečka :-)

O jarních prázdninách se holky naučily lyžovat. V březnu jsem je začala brát sebou do sauny. Na rozdíl od nevychovaných dospělých, holky vědí, že v sauně se leží a odpočívá.

V dubnu měl můj muž infarkt a Náfuka slavila deváté narozeniny.Střídala jsem návštěvy na onkologii s návštěvami na kardiochirurgii.

Květen jsem hodně probrečela.

Stala se ze mě nadšená chovatelka. Náš malý krásně roste a snaží se nás vychovat.

Tady je s maminkou a sestřenicí

A tady, o vteřinu déle, už jen já ...

Léto bylo neobvyklé. Tak například takové to obyčejné koupání se s Kecalkou a Náfukou mění na boj o to, kdo z koho. V červnu jsem je celá natěšená vzala na přehradu a čekala nadšení.

"Tam v životě nevlezu," řekla první. " Já taky ne," řekla druhá.

Nebudu popisovat způsob, jakým se mi podařilo změnit jejich názor. V polovině července už plavaly obě hezky od schůdků až k betonovým schodům. Začátkem srpna jsem dokonce začala pochybovat, jestli naučit je plavat bylo to pravé ( to, když jsem se na chvíli začetla a zjistila, že ta tečka v dálce je jedna z nich). Koncem srpna už obě svorně nadávaly, že ubyla voda a hloubka na potápění je až daleko od břehu. Prakticky celé léto spaly pod stanem. Po setmění podnikaly výpravy po kempu a na louku a až dozadu k lesu... Poprvé v životě trhaly v lese borůvky, ochutnaly ostružiny.

Poprvé v životě šly horskou tůru, navštívily hrad, nosily dřevo z lesa. Chodily po zahrádce mých rodičů a s neskutečným zápalem zjišťovaly, že ředkvičky a kedlubny a pažitka a angrešt NORMÁLNĚ ROSTOU PŘÍMO TADY !!!

Manžel mi splnil přání a vzal mě do letního kina. Neodešli jsme z něj jen proto, že jsme pořád čekali na to hlubší poselství...nepřišlo.

Vynahradil my to dokonalým koncertem neskutečné Ivy Bittové na kouzelném místě (http://www.neratov.cz/poutni-misto/kostel-nanebevzeti-panny-marie/) a sledováním noční oblohy ...

Dále jsem skákala jsem na trampolíně a po louce válela sudy ( vůbec to není jednoduché tak jak to vypadá...), malovala temperkama a sbírala jsem bylinky a zavařovala marmelády, třeba višńovou se slivovicí nebo jahodovou s rebarborou a taky jsem strávila týden na místě, kde nebyl signál a připojení k internetu, za to tam byli andělé.

Ke konci prázdnin jsme odjely na samotu do lesa a kousek za samotou jsme našly Ráj.

A pak ráj skončil, protože začala škola a protože v září to byl rok, co u nás holky jsou ... ale to je jiný příběh.

A přišel říjen a já měla narozeniny. Dostala jsem úžasný dort, písničku, krásné kytky a rok života navíc. Chvilku jsem přemýšlela, že půjdu na plastiku. Střídavě jsem si prohlížela oční víčka, druhou bradu, zkoušela dát prsa do původní polohy a zatahovala břicho, prostě tak, jak to bývalo kdysi...

Nakonec jsem se rozhodla ještě jednou to zkusit a bojovat se stárnutím ne penězi ale tvrdou prací a disciplínou ...

Kdo ví, třeba bude líp :-)

Přeju krásný listopad

Autor: Marcela Tobiášová | středa 4.11.2015 16:09 | karma článku: 23.65 | přečteno: 944x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Trojlístek a rodí se Ruksak

Pomalu jsme s Harrym k sobě nalézali cestu. Zjistili jsme, že vysíláme na stejných vlnách a na ty samé vlny byl naladěn i Mirek Picka. Začali jsme hledat jeden druhého, i když povahové vlastnosti jsme zcela totožné neměli.

29.3.2024 v 16:36 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.40 | Přečteno: 626 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 304 |
Počet článků 154 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5591

Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....  

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...