Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letní výzva - možná i pro Vás !

Každý nový den mi předkládá nějaké výzvy. Dokonce už mi chodí i emailem - Třicetidenní výzva na břicho, Výzva pevná stehna nebo třeba Měsíc bez mytí. A tak jsem se rozhodla vyhlásit taky nějakou.

Výzvu sama sobě, výzvu, že letošní léto, navzdory nemoci v naší rodině,  mému prázdnému účtu, rodičům, kteří se nestarají o své děti, pomalým soudům, unaveným úředníkům, podplaceným politikům, mé desetikilové nadváze, synovi, na kterého přišla puberta až teď, navzdory prasklé vodě u zákazníka, navzdory hnusným zprávám, které se na nás řítí ze všech stran a navzdory skepsi, která vládne v mém okolí, já si letošní léto míním užít.

Vyhlašuji Marcelinu letní výzvu

- minimálně jednou si se svým mužem lehnu jen tak do trávy a budeme pozorovat noční oblohu. Najít souhvězdí Vozů a Medvědice je základ, Pastýř, Pegas a Labuť bude příjemný bonus

- z bylinek, které budu sbírat po ránu, namíchám čaje, připravím výluhy, uvařím mastě 

- pojedu do letního kina ( nebyla jsem v letňáku snad dvacet let) na nějaký romantický film a bude-li dobrá konstelace hvězd, budu se tam s NÍM držet za ruku a možná i líbat. A na všechny, kterým budeme připadat trapní, se budu usmívat

- budu vařit marmelády. Zamilovala jsem se do knihy Blanky Milfaitové Příběh opravdové vášně ( jedna z nejlepších a nejhezčích knih, kterou jsem si kdy koupila a to si kupuji jen opravdové Knihy...) a letos chci konečně a pořádně zavařovat a marmeládovat. Chci trhat jahody na poli kousek od naší chalupy, chci si jet pro meruňky na Moravu a chci prolézat les a sbírat maliny a ostružiny a to co nesníme hned, tak zakouzlít na zimu ...

- na Rozkoš budu jezdit na kole. Výmluvy z loňska, proč to nejde, jsem zapomněla a nové vymýšlet nebudu 

- budu pokračovat s děláním herbáře. Kytky sbírají holky, já opatrně suším a lepím. Až ho dokončíme, pohraji si s obálkou a začaruji do ní přání, aby jim život už neubližoval

- budu nosit ty květované šaty a taky s puntíky a ty s krajkou...zkrátka budu nosit šaty, sandále s podpatky a náramky a řetízky a kytky ve vlasech

- když budeme opékat buřty, dám si. Na oslavách nebudu všem tvrdit, že držím dietu a ochutnám co mi nabídnou. Návštěvám u nás budu podávat grilovaný roštěnec s pečenými rajčaty, ovocné dezerty, domácí zmrzlinu a bezinkovou limonádu ( domácí) s kousky ledu, v kterých budou sedmikrásky ( také domácí). 

- budu co nejvíc s mámou a s tátou. Není to vždycky úplně med, ale budu s nimi. 

- naučím plavat našeho malého. Bude mu půl roku, už umí povel Sedni, Ke mně a Dej pac a ještě se musí naučit Stůj a Aport, ale to nevím, nevím...

- každý den budu mít na stole ve váze kytku. Tulipány, pivoňky, kopretiny, gerbery, slunečnice. po celé léto alespoň jedna krásná kytky na stole ve váze. Opravdu

- naučím se španělsky, alespoň tak, abych ( jednou - a co nejdřív) mohla tuto zemi projít pěšky z Barcelony do Santiaga de Compostela . Jakmile zvládnu základní úroveň španělštiny, koupím si knihu Jíst, Spát, Jít, Jíst, Spát, Jít od Janet Hall a začnu plánovat

a sama sebe budu hledat na pouti z mé milované Deštné v Orlických horách do poutního místa Králíky. Projdu Jedlovou, Neratov, Zemskou bránou do Klášterce a dál, až dojdu do cíle. Nechám na osudu, kde se najím a kde budu spát, prostě nechám plynout čas a půjdu...

- zrekonstruuji ten starý stolek, použiji na to techniku decoupage, zvolím výrazný, barevný motiv a až bude hotový, položím na něj ten starý džbán po babičce

- přečtu spoustu knížek a navštívím spoustu hradů. Taky se přátele a kamarády, s kterými setkání jen plánujeme. A Náfuce uspořádám narozeninovou párty, na kterou nezapomene. A udělám si čas na koně, budu jezdit, jezdit pravidelně, po loukách, po lese, plavit je v potoce ... A budu plavat a přecpu se třešněmi a půjdu na Porcinkuli, na které jsem sedm let nebyla a svezu se na řetízáku. A pojedu na Šumavu. Stavím se u paní Blanky a nakoupím tam dárky pro ty, které mám ráda.

Tohle léto ( jako všechny ostatní) bude jedinečné a hlavně : už se nevrátí.

Vyzývám sama sebe: užij si každou minutu, vychutnej každou vůni a usmívej se. 

Zkuste to se mnou. 

 

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 8.6.2015 16:50 | karma článku: 27,74 | přečteno: 1535x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....