Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vysvětlení Andreje, splněná přání a chyby, které nenapravím

Uklízím Starý rok. Já a můj muž jsme byli od šestadvacátého na samotě u lesa, váleli jsme se každé dopoledne do jedenácti v posteli, neměli jsme signál, připojení se na internet jenom v hospodě dole pod kopcem. Přesně podle mého přání. Až na to, že venku bylo jaro. Předpokládala jsem, že příroda ví, co od konce prosince, navíc na Vysočině, očekávám. Můj předpoklad byl špatný, stejně jako už tolikrát v mém životě.

Uklízím Starý rok a zbývá mi už jen jeden rest - povídání o tom, jak to mám s kartama, čarováním a poznáním sama sebe.

Má přání se vždy plnila. Co jsem chtěla, to jsem měla. Vzala jsem si muže, o kterém se mi zdálo už jako malé holce. Bylo mi patnáct, když jsme se potkali. Poznala jsem ho ihned. Jeho oči, úsměv, ruce. Narodily se nám děti, přesně takové, jaké jsem očekávala. Po porodu se na mě dívaly a já věděla, že se známe už strašně dlouho. Časem jsem zapomněla na to, co jsem si kdy přála. 

Až po dlouhé době se začala ptát. Co mám dělat se svým životem? Rozbitý ret, vytržený chuchvalec vlasů, modřiny na těle. Doufám, že chcípneš. Miluju tě. Promiň. Pořád kolem dokola. Nikde žádný konec.

Ptala jsem se karet, co mám dělat. Platila jsem za to, aby mi někdo jiný řekl, kudy vede cesta.  Ptala jsem se, jestli mě miluje. Jestli s tím někdy přestane.  Nikdy jsem nedostala konkrétní odpověď. Tu odpověď jsem měla sama v sobě.

Začala jsem čarovat. Nejdřív jsem si za úplňku odčarovala lásku k Němu. Seděla jsem na louce a vyslovila přání, ať už ho nemiluju. Ať už mě nebolí. Už jsem nechtěla. Není to jen tak, vyslovit přání. Formulovat ho. Rozhodnout se. Vědět, věřit.

Trvalo mi dlouho, než jsem si uvědomila, že pokud chci něco změnit, musím se změnit já. Že odpovědnost za svůj život nesu já, ne ti druzí.

Došlo mi, že pokud se budu ptát druhých, co mám dělat, nedočkám se odpovědi. Pokud platím někomu za to, aby mi řekl, jakým směrem jít, přenáším odpovědnost za svůj život na něj. Pokud to nevyjde, byla to jeho chyba. Pokud nepotkám toho, koho mi ukázaly karty, šlo o špatnou kartářku. Pokud nedosáhnu toho, co jsem chtěla, může za to kouč, který mě špatně vedl... a podobně. 

Začala jsem dýchat. A opouštět ho. Postavila jsem se mu. A nic se nestalo. Byl překvapený. BLitovala jsem ho. Pak jsem začala litovat i sebe. Odešla jsem.

Já vždycky chtěla velkou rodinu. Muže, pro kterého budu vařit. Muže, kterému budu věřit.

A tak jsem si ho přála. Napsala jsem seznam. A on se objevil. Už mě nemohlo nic špatného potkat. Všechno zlé bylo za mnou.

I karty to říkaly. I Bohyně i víly i čajové lístky.

A já byla pyšná. Zapomněla jsem na pokoru. Čtyři děti, tři psy, muž, na kterého je spolehnutí. Já chtěla víc. Aby mě strašně potřeboval. Chtěla jsem ho někdy jen pro sebe, chtěla jsem klid. Alespoň chvíli ticha.  A přála jsem si to.

A tak se mi to splnilo. Potom, co u nás zazvonili policisté a řekli, že už se nám jedno dítě nikdy nevrátí,  ticho nastalo. A trvalo hodně dlouho. 

Vyhodila jsem všechny knížky o životě, o čarování, o víře.

K čemu je čarování, když si s vámi osud stejně dělá, co chce? K čemu karty, které Vám stejně neodpoví?  K čemu poslouchání jiných žen, lektorek, které jsou opuštěné a samy a utvrzují Vás v tom, že Vaše bolest je největší a že máte právo chtít co nejvíc, protože jste žena?

Já z jednoho takového semináře utekla. Ženy mluvily o svých problémech. Jedna o tom, jak se její partner baví se sekretářkou. Druhá o tom, že se její táta znovu oženil. Té ženské bylo přes čtyřicet, tatínkovi a jeho nové ženě skoro sedmdesát.

„ No a co?“ zeptala jsem se. Zpražily mě pohledem. Nechápu, že má citlivou duši?

Byla jsem tam špatně. Než se hrabat sama v sobě, raději jsem vařila. Někdy třeba ve tři ráno, když nepřicházel spánek. Než zírat do stropu a nimrat se v křivdách, raději jít běhat. Všichni jsme stejně důležití. Mě podržel manžel, já držela jeho. 

S věcmi, které nezměním, jsem se smířila.  Snažím se změnit svět k lepšímu pomocí toho, co dělám. Po troškách, po kouskách. Tak jak můžu. Aby byl o něco hezčí. Pro mého muže, pro mé děti, pro mě samotnou. Mám se ráda. Koneckonců, byla jsem to já, kdo mi nejvíc pomohl.

PS 1: Čaruju jedině v kuchyni. Horká čokoláda se špetkou skořice na dobrou náladu, nastrouhaná cibule s medem proti kašli, obklad z dubové kůry na bolest nohou ……

PS 2 : Dávám si strašně velký pozor na svá přání. Někdy nás život vytrestá tím, že nám je splní ...

Všem ten nejlepší Nový rok a sama pro sebe bych ráda trošku sněhu a mrazu ... moc prosím .

 

 

 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 6.1.2014 11:41 | karma článku: 28,51 | přečteno: 2937x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....