Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zbývá pár dnů - aneb Proč běhám já VI.

Tak se to blíží. Konec prázdin. Nějak rychle to uteklo. Letošní léto po deštivém začátku ukázalo svou lepší tvář. Doufám, že sílu slunce a chuť čerstvě natrhaných jahod, meruněk, rybízu a dalšího ovoce a vůni rajčat a paprik a okurek budu cítit hodně dlouho. Co určitě pocítím je píchání v boku a křeče v nohách a to zaslouženě. Na začátku léta jsem si dala za cíl uběhnout závod WE RUN PRAGUE a tím, že to zvládnu si vůbec nejsem jistá. Nekecám. Přestože jsem z východních Čech, nelenila jsem, zajela jsem si na výlet do Prahy a trasu závodu jsem si prošla. Jak podotkla má dcera, i tramvají se to zdá dost daleko.

Startuje se 31.8 v 16.00 v Žlutých lázních, běží se podél Vltavy, okolo Tančícího domu, přes Václavák, Prašnou bránou na Staroměstské náměstí a zpátky. Krásná trasa. Na půl denní procházku, hlavně pro nás,vesničany. Faktem je, že běh takovými místy s několika stovkami dalších nadšenců, bude neopakovatelný zážitek. Pro mne vůbec první závod v životě, v městě, které miluju a navíc v roce, kdy mi bude čtyřicet.

Letošní léto je pro mě zlomové. Před pěti lety nám do života zasáhla tragická nehoda. Nevěděla jsem, co bude dál. Zda dokážeme držet při sobě. Zda zvládneme sdílet bolest, neobviňovat se navzájem, zda se nám náš život nerozpadne ještě víc. Jestli zůstaneme spolu. Já a můj manžel. Naše děti.

Letošní léto jsem si dokázala užít. Naučila jsem se radovat z maličkostí. Směju se. Často a nahlas. Zabývám se tak přízemními starostmi, jako je to, jestli mi to sluší. Myslím na budoucnost. Těším se na ni.

Běhání je pro mě (kromě jiného) i obranou proti nemoci, která mi sebrala pár let života. Byly dny, kdy jsem již nevěřila tomu, že se někdy budu hýbat bez obrovské bolesti. Můj dík patří paní doktorce Pechanové z Bulovky. Jdu k ní na kontrolu druhého září a doufám, že jí budu vyprávět o tom, jak jsem zvládla svůj první závod. Kdyby mi někdo v době, kdy jsem se na ní poprvé obrátila o pomoc řekl, že se jí jednou budu chlubit závodem v běhu, nevěřila bych tomu. Myslela bych si, že je blázen.

Mám díky běhání výbornou náladu. Není pro mě problém doběhnou k našim, i když bydlí na druhém konci města. Po několika měsících chození jsem se rozběhla. Za poslední týdny jsem byla v lese tolikrát, kolikrát ne za svůj život. Mám nastudované příručky od Miloše Škorpila, naučila jsem se protahovat podle běžecké abecedy, přečetla jsem si dokonce i knihu O čem mluvím, když mluvím o běhání od Haruki Mukaramiho. Začala jsem pít iontové nápoje ( voda prý při běhu není to pravé) a koupila jsem si nové boty. Poprvé v životě jsem si je nevybírala jen podle vzhledu, ale tak, aby pasovaly k mému typu nožní klemby a stylu dopadu. Snažím se běhat uvolněně, dívat se před sebe, mít správně dané ruce. Teorii mám zmáklou.

Praxe je horší. Letošní léto je nádherné a mně je pořád ještě lépe u vody než na běžecké trati. Opravdový trénink, na asfaltu, jsem flákala a teď, když zbývá pár dnů, tak si říkám, jestli jsem na sebe přece jenom neměla být tvrdší. Na druhou stranu, běhat jsem začala proto, aby mi bylo fajn. Proč by mi měl běh přinášet stres do života?

Doufám že na startu bude víc mně podobných, těch, kteří si jdou "jen" zaběhat, zkusit si, jaké to je patřit k téhle partě. V cíli na mě bude čekat moje rodina, můj muž, dcera a syn, pár kamarádů. Slíbili, že kdybych měla doběhnout úplně poslední, budou na mě pyšní.

Zbývá pár dnů a já se trochu bojím. A hodně těším.

Přeji krásný zbytek léta, hodně sluníčka a co nejvíc smíchu !

http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/356556/Muj-prvni-honorar-aneb-Proc-beham-ja-V.html

http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/351702/Beh-starnouciho-muze-aneb-Proc-beham-ja-III.html

http://marcelatobiasova.blog.ona.idnes.cz/c/356729/Touha-vyhrat-aneb-proc-beham-ja-IV.html

 

Autor: Marcela Tobiášová | středa 21.8.2013 8:36 | karma článku: 3,43 | přečteno: 112x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....