Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běh stárnoucího muže - aneb Proč běhám já III.

Díky přibývajícím blogům o běhání ( blogů mých "soupeřek" ), začínám pochybovat o svém zdravém rozumu. Kdyby šlo jenom o psaní, to bych byla v pohodě, vyhraju - nevyhraju, ale podmínkou získání hlavní ceny je proběhnout cílem desetikilometrového běhu - to půjde o to, zda doběhnu - nedoběhnu, hlavní cenou je pak start půlmaratonu - tak tam by ( v případě mé výhry ) šlo o to, zda přežiju - nepřežiju. Už jste někdy soutěžili o to, co Vás může zabít?   

Ostatní blogerky popisují techniku běhu, to, jak běžely půlmaraton, nebo jak trénují s manželem. Já se v tomhle teple snažím pohybovat co nejmíň, příšerně se potím, piju litry vinného střiku a energii doluju ze zmrzlin.O běhání alespoň mluvím. Dech mi vyráží známá, které asi deset let závidím zadek a zároveň apetit – ujistí mě, že ani ona nemá figuru zadarmo a denně běhá patnáct kilometrů. Zírám.

Nejvíc mě ale překvapil jeden stárnoucí muž. No ano, nebudeme si nic nalhávat. Pokud já jsem stárnoucí žena, ty, Mirku, musíš být stárnoucí chlap.

V čtyřiceti sedmi zaběhl svůj první maraton. Už spojení zaběhl – a maraton je pro mě neskutečné.

A protože se s Mirkem známe hlavně ze společenských akcí, kde teče proudem víno a na stolech leží uzené, byla jsem strašně zvědavá, jak toho dosáhl a hlavně, jak to přežil.

Mirku, pokud vím, vždycky si hrál fotbal. A k fotbalu patří parta chlapů, pivo a buřt. Proč najednou běháš?

Potřeboval jsem být sám. Po utrápeném začátku trvajícím asi měsíc, se při běhu dostavilo skvělé uvolnění, bezvadný relax  čili  báječně pročištěná hlava. Začal jsem detailněji vnímat vlastní tělo.

Vnímat tělo ... hm. Co tvůj tlak, figura, výkonnost?

Nezačal jsem běhat kvůli shazování kilogramů …

Ale neříkej. Bříško už se ti pěkně rýsovalo.

.. přestože jsem to taky potřeboval. Hlavní motivací bylo zlepšení fyzické kondice.  To víš, padesátka za humny. Nedávno mi lékař sdělil, že mám tlak jako vrcholový sportovec, což mě potěšilo.

A zadek taky, musím podotknout. Jak si spal den před maratonem?

Špatně. Vůbec. Říkal jsem si, do čeho jsem se to nechal navrtat. Respekt. Sžírala mě nejistota. Nejvíc jsem uběhl třiadvacet kiláků. 

Jak se ti běželo?

Skvěle. Na sedmém kilometru mě z monotónního hltání kilometrů vyrušila krásná mladá dívka. Do bronzova opálená sportovkyně s blond mikádem mě doslova fascinovala. Vzpřímená  postava ve fialovém tílku s odhalenými lopatkami doslova zářila mezi ztěžka oddechujícími běžci. Po pár stovkách metrů po jejím boku jsem nabyl dojmu, že právě její tempo je ideálním tempem i pro mě. Její kontrola pravidelně pípajícího chronometru na zápěstí po každém kilometru mě utvrzovala v dojmu, že má naběháno, a ví, co dělá. Naše pohledy se párkrát střetly. Usmáli jsme se na sebe. Běželi jsme vedle sebe nekonečných třiadvacet kilometrů. Sošná blondýnka byla nádherným rozptýlením, jehož zásluhou jsem přestával svoji mysl zatěžovat stresujícím přemítáním nad nekonečným počtem kilometrů zbývajících do cíle. Na třicátém kilometru jsem  jejímu tempu přestal stačit. Metr po metru se začala vzdalovat, až nenávratně zmizela v nedohlednu. A já si  nezapamatoval její startovní číslo. Nevím jméno a jelikož jsme spolu nepromluvili ani slovo, netuším ani zda byla Češka či cizinka...      

Přišla krize? 

Pak začalo trápení, které od pětatřicátého kilometru nezadržitelně spělo ke krizi. Spolkl jsem půlku banánu obaleného v soli a doufal jsem, že začne co nejrychleji působit. Křeče jsem se zbavil po dvou kilometrech útrpného indiánského běhu. V závěrečných dvou kilometrech jsem opět zabral. Křeč konečně definitivně odezněla a navíc mě vyhecovalo neúnavné skandování skvělých fanoušků.. Dobíhal jsem jako v tranzu,  za cílovou metou mě objal Pablo Capalbo, zakladatel pražského maratonu. Nedocházelo mi, že jsem to dokázal. Vytáhl jsem z ledvinky mobil, Než jsem však stačil vytočit telefonní číslo, abych oznámil domů, že jsem ve zdraví doběhl, rozbrečel jsem se dojetím jako malý kluk. A to jsem už dlouho nebrečel.

Co dál - fotbal nebo běhání ?

Zjistil jsem, že čím jsem starší, tak tím víc potřebuju pomalejší rozjezd a dýl vydržím. Takže raději maraton než krátké sprinty.

Hm, to je jedna z výhod stárnoucích mužů. Mirku, půjdeš si se mnou někdy zaběhat ?

Nezlob se Marcelo, nepůjdu. Ale můžeme si zaběhat hned teď, teď mám čas.

 

Tak dík za rozhovor a jdem na to, ano ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Já ze stoje, Mirek v kleče ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I přes Mirkův rychlejší start vítězím v cíli já.

 

 

Někdo nám leze do záběru. Aha, to jsou Ti, kteří opravdu trénují... Od zítřka začínám taky.

 Další články o běhání :

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/338672/Beh-starnouci-zeny-aneb-Proc-beham-I.html

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/351688/Co-mate-vsichni-s-tim-behanim-aneb-Proc-beham-II.html

 

 

 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | pátek 2.8.2013 9:42 | karma článku: 16,93 | přečteno: 990x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....