Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co máte všichni s tím běháním - aneb Proč běhám II.

Svou podstatou jsem kavárenský povaleč. Kávu piju sice hořkou ( dobrá káva se nemá kazit cukrem, krásný den prací a láska manželstvím ...), ale miluju čokoládu. A taky šlehačku, pravou, ne ve spreji, našlehanou ručně a dobré víno a tonic s ginem a parmskou šunku a profiteroles s chilli krémem a mascarpone a ... Prostě jsem labužník, žrout a lenoch.

Zaregistrovala jsem se na Stob. Poctivě vyplňuji to, co jsem za den snědla.

Jogurt s banánem a kousky mandlí. Troška medu. STOP! Červený semafor. " Pro tebe nevhodné. Dej si bílý jogurt s LŽIČKOU vloček. Neslazených," radí mi web. Večer si nalévám skleničku bílého vína. Suchého. STOP !!! Kdyby mohly semaforky v dietním programu houkat, rozeřvaly by se : " Pro tebe NEPŘÍPUSTNÉ. Dej si vodu !!!"

Nedokážu to. Nedokážu odměřovat si porce a tvářit se při konzumování Cottage a soji, že jím Roquefor a flank steak. Poznám rozdím mezi 30% a 40% smetanou ... A hádejte, která mi chutná víc.

To je důvod proč běhám. Proč funím, potím se, píchá mě v boku, nemůžu popadnout dech. Běhám, protože chci jíst. Ano, běh mi přináší i úžasný pocit. To když vidím dveře našeho domu, vylezu dvacet schodů od hlavních dveří do chodby, sundám tenisky a v obýváku sednu na gauč. To mám skvělý pocit. Pak si vlezu do vany a jsem na sebe pyšná. Po dvaceti minutách přemýšlím, jestli se mi podaří z vany vylézt.

Běhám. Mám tenisky a elasťáky, tričko a čelenku. Pot v očích totiž pálí. Uzavírám sama se sebou dohody - doběhni až k tomu stromu, k támhle tomu patníku, za zatáčku...

Už mi nedělá problém někam dojít pěšky. " Pojďte se aspoň projít, " nutím svou mamku a dceru po nedělním obědě.  " Jeď a já tam doběhnu," říkám manželovi, když se chystáme ke známým.

iDnes vyhlásila soutěž. Blogerka, která napíše nejlepší blog o běhání poletí do San Franciska. Na půlmaraton. Je to jak znamení, znamení, abych dál běhala a dál psala. S obojím jsem začala v lednu ... Neběhám a nepíšu proto, abych vyhrála. Běhám, protože se chci líbit a píšu, protože mě to strašně baví. Píšu, protože když mě někdo pochválí, že jsem ho pobavila, nebo že se v mém psaní poznal a nebo dokonce - že jsem se svým psaní dotkla těch nejskrytějších strun a ty struny zazněly, tak mě to strašně povzbudí.

Přihlásila jsem se na běh WE RUN PRAGUE. Na tričko jsem si nechala vytisknout motto PODLE SEBE. Neběží se mnou ani můj manžel,ani moje dcera, syn, ani žádná kamarádka ... Jen já. Já sama. Jen nevím, jestli to zvládnu.

Běhám, protože při běhu nacházím sama sebe, sama sebe překonávám. Hádám se sama se sebou, přemýšlím o sobě. Kam vlastně směřuju? Co je pro mě důležité? Kam až chci dojít?

Na rovinu říkám, že se bojím létat. San Francisko je pro mě nepředstavitelné. A dvacet kilometrů někde v cizí zemi úplně science fikcion. 

Život si s námi někdy pěkně hraje. Jsem jiná, než jsem si ve dvaceti myslela, že budu. Život mi předhodil pár lekcí o tom, co je a není důležité. Nic není zadarmo a přitom - ty nejlepší věci zadarmo jsou.

Já, která se v patnácti vyhýbala při tělocviku patnáctistovce sním o půlmaratonu. Představuju si, jak probíhám cílem. A jak jsem pyšná, pyšná sama na sebe. Pro ten pocit vítězství sama nad sebou běhám.

A taky proto, abych měla hezkej zadek.

Přeji krásnou slunečnou středu!

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/338672/Beh-starnouci-zeny-aneb-Proc-beham-I.html

Autor: Marcela Tobiášová | středa 17.7.2013 11:34 | karma článku: 19,38 | přečteno: 1087x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku dnes opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....