Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Definuj co je Láska

Dočetla jsem román. Román o lásce. Thea potkala Samuela. Milovala ho a Samuel miloval ji. Zapadali do sebe jako ozubená kolečka. Silný pár. Nepochybovali jeden o druhém. Žádné rozepře. Dokonalost. Štěstí. Jistota. Pak zasáhla náhoda. Thea viděla Samuela vcházet do domu. A pak vycházet z domu. Zůstala tam stát skoro bez dechu ještě několik hodin.  Náhodou, náhodou byla v té čtvrti. Nikdy před tím tam nebyla. Šlo o vykřičený dům. O bordel, o šlapky, o placený sex. Thea mluvila s jednou z kurev, za kterými Samuel chodil. Kurva se jí snažila vysvětlit, že nejde o nic, jde o službu, o odreagování, o sport.

„ Máš štěstí, on tě miluje, máš lásku, máš to, co já nikdy nezažila “ řekla Thee žena nabízecí  sama sebe.

Samuel nevěděl, že dělá něco hodně špatného. Thea s ním byla šťastná, nic jí nescházelo, na žádost o ruku mu řekla ano. Litoval toho, že ho viděla. Prosil ji, ať ho pochopí. Slíbil, že se změní, bude-li Thea chtít. Samuel věděl, že Thea je jeho osudová žena.

Přestože je zde viník naprosto jasný, je to Thea, kdo na konci příběhu říká :

„ Ale já nejsem tak silná, abych ti dokázala odpustit a zapomenout na to. Nemiluji tě tolik, abych ti odpustila. Promiň – to já jsem ta slabá, nemiluji tě bezpodmínečně."

Musí být láska bezpodmínečná?

Definuj lásku, chce po mně Š. Musím odpovědět, žádá se to po mně. Jsem se svým mužem  v  kruhu lidí, které vidíme poprvé v životě, po všech se žádají odpovědi.

Láska je instinkt, říkám já. /stereotypní, nutkavé a přitom účelné chování, které není výsledkem učení ani zkušenosti /.

Lásce se člověk musí učit, oponuje mi V.

A co ten příběh tříletého kluka, který několik měsíců sháněl jídlo pro svou roční sestru, udržel ji při životě  a hlídal svou mámu závislou na drogách, aby se neudusila zvratkama, dokázal to jen díky lásce, kterou k nim cítil. Nikdo ho lásce neučil a přesto jí znal. Miliony týraných, zneužívaných, opuštěných dětí touží po jediném – po lásce a chybí jim jediné – láska – jak jim může chybět něco, co nepoznaly?

Láska je nutnost k přežití. Člověk nemůže být sám. Láska je instinkt.

Hana Hegerová zpívá : Někdy lásce říkám Guillotino, Místo růží jen psí víno, vykvetlo nám, to se stává,já vím. Přinášíš nám strasti nepřeberné, místo něžné lásky věrné pouze cit, co postonává.
Co s tím ? a já si při jejím poslouchání vybavím svou první lásku. Nekonečnou, vášnivou, spalující, bolavou, krutou, výjimečnou. Milovala jsem ho víc než Thea Samuela. Dokázala jsem mu odpustit. Potřeboval to, co jsem mu já nemohla dát. Já s ním dokonce za jednou z kněžek lásky šla. Chtěl, abych pochopila, abych se dívala. Milovala jsem ho a chtěla jsem mu dát všechno. Souhlasila jsem s hrou, ale jemu to nestačilo. Chtěl víc, chtěl opravdu, chtěl skutečnost. Neslevil ani o píď. Ani o tom, že by slevil, nepřemýšlel.

Nemiloval mě.

Odpustila jsem mu, nezlobím se na něj, přeju mu jen to dobré. Nemůžu ho vymazat, zapomenout na něj. Milovala jsem ho.

Dívám se na svého muže. Stojí v kruhu lidí, které vidí první den a snaží se definovat lásku. Neznám ho tak. Většinou mluvíme o dětech, o tom, co musíme koupit, o sportu,díváme se na film, milujeme se, čteme si. Nemíváme čas na filosofování o lásce. 

Můj muž řekne, že láska je zázrak. A zázrak že je to, že mě má. Do konce života ho budu škádlit,“ to jsem já, tvůj zázrak, tak vstaň z toho gauče a přepni ten fotbal …“

Budu s ním do konce života.

Škádlení k lásce patří, řekne Š a všichni se smějí.

Pak vstane V a přečte úryvek z knihy knih.

Všichni poslouchají .

" Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje. Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá. Láska nikdy nezanikne.  (1. Korintským 13:1 - 13:13).

Zkouším rozumět.

Autor: Marcela Tobiášová | úterý 7.5.2013 9:15 | karma článku: 15,68 | přečteno: 933x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....