Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když se žena rozhodne ...

Prosím mravokárce a ty, kteří nedělají v životě chyby a špatná rozhodnutí, aby dál nečetli. Můj příběh se jim nebude líbit. 

 Mezi pár lidí, které můžu nazvat svými přáteli, patří Jitka. Je je úplně jiná než já. Já ve vztahu, který nikdy nebyl partnerstvím, vydržela spoustu let jen proto, že jsem se bála být sama. Datum druhé svatby jsem měla stanoveno dřív, než jsem dostala papír od soudu o tom, že rozvod prvního manželství nabyl právní moci. Pro mě "běhat" znamená protrpět pět kilometrů šnečím tempem, pro ni je všechno do dvaceti kilometrů a rychlosti deset kilometrů za hodinu jenom procházka. Já nevyjdu ven bez make-upu, ona dostala první řasenku ve svém životě ode mě ke svým třicetinám, nalakovat si nehty jsem jí nedonutila nikdy, nosí jenom bavlněné spodní prádlo a nohy si poprvé odepilovala poté, co jsem s ní odmítla jet k moři, dokud to neudělá. Přesto (možná právě proto) se okolo ní motá spousta chlapů. Mimochodem, je to modrooká přírodní blondýna.

V pětadvaceti usoudila, že je čas pořídit si dítě a ihned otěhotněla. Svému partnerovi oznámila, že je těhotná, ale vdávat se nemíní a pokud chce, může se k ní nastěhovat. Já se s ní seznámila, když její dceři byly asi tři roky. Vyprávěla mi, jak jí otec dcery, Karel, pár měsíců po porodu lezl na nervy tak, že nemohla dýchat. Vydrželi to spolu do Eliščiných prvních narozenin a když odešli hosté, babičky a děděčkové, tak mu oznámila, že musí z bytu pryč. Karel odešel se sebejistým úsměvem a s tím, že to ona bez něj prostě nezvládne. Zvládla. Šla do práce, jako zdravotní sestru ji nadšeně vzali na původní místo, do péče o dceru se zapojili prarodiče a kamarádky a brzy i Karel. Pro mě byl záhadou, Jitka ho líčila jako chlapa- stíhačku, kuchyňku a žárlivce, na druhou stranu jako táta fungoval dokonale, slavili spolu veškeré narozeniny, bývali společně na Vánoce, jezdili na dovolené...

Seznámila jsem se s ním v době, kdy jejich Eliška chodila do první třídy. Časem jsem pochopila i to, jak jejich vztah funguje - on doufal, že ona se časem zklidní a usadí a ona ho měla v záloze pro období, kdy zrovna nechodila například se sexy záchranářem, svalnatým potápěčem nebo o jedenáct let mladším chovatelem koní. Někdy jsem jí i záviděla, to když mi popisovala třeba sex na lanovce v Tatrách a podobně...

Karel a Jitkla spolu více méně vycházeli, hlavně proto, že Karel neměl tušení o jejích sexuálních eskapádách a Jitka si vždycky byla jistá, že ho má v hrsti. Historky z jejich společných dovolených mi vyprávěla nejenom Jitka, ale i Karel a časem i Eliška. Ta taky Karlovi s bezelstností, vlastní pouze dětem, vyprávěla třeba právě o mladém klukovi, který ji učí na koních a u kterého s maminkou o víkendu byla a Karel si myslel, že má právo vědět, co Jitka dělá, když má Elišku on, a Jitka mu řekla, že mu do toho nic není a on začal tvrdit, že jí asi dává moc peněz, když může jezdit po různých výletech a ona mu řekla, že jí to s ním nikdy nebavilo a pak se Karlovi naskytla příležitost jet za slušné peníze do Japonska. Jitka, pracující jako zdravotní sestra na první pomoci a mající noční služby a pohotovost na telefon každý druhý víkend, to neustále probírala a nechápala, jak to, že on si může klidně na čtyři měsíce odjet a na kolik ho to asi vyjde a Karel se strašně těšil a chtěl po mě souhlas s tím, že by byl blázen, kdyby takovou cestu odmítl.

Čtyři měsíce, kdy byla Jitka na desetiletou Elišku sama, utekly jako voda. Karel se vrátil nadšený, ale taky mu došlo, že jeho úspory jsou pryč a projevila se naplno jeho povaha - litoval toho, že cestu absolvoval. V práci se vrátil na stejné místo, ale měl co dohánět a taky si myslel, že se Jitce bude stýskat a že možná... Té po celou dobu chyběla hlavně jeho pomoc s Eliškou a uvědomila si, že o něj opravdu vůbec nestojí. Ti dva dospělí a skvělí rodičové se mezi sebou začali dohadovat, Jitka trvala na tom, že když on má na Japonsko, tak snad má i na nové kolo pro Elišku a on nechápal, jakto že Eliška přestala chodit na tenis a Jitka ječela, že jí to prostě nebavilo a Karel řval, že byla jenom líná vozit ji na druhý konec města a že jestli si myslí, že se peníze tisknou, tak ať si je natiskne.

Sešly jsme se s Jitkou na kafi a ona mi vyprávěla, jaké boje probíhají a pak mi s potutelným úsměvem vyrazila dech.

" Mám řešení," oznámila mi.  "Jaké?" ptám se já.

" Než mi začneš říkat, že sem blázen, tak tě chci ujistit, že mám všechno promyšlený. Ty peníze potřebujem. Budu mít mnohem lepší podmínky v práci. Nebudu dělat noční. Bude mi šestatřicet, mám nejvyšší čas."

Čekala jsem, že mi oznámí, že si bude brát sedmdesátiletého primáře nebo že se rozhodla vykrást banku.

" Dám se k vojákům" pronesla.

Co řekla, to udělala. Karel se mohl zbláznit.

" Už Ti řekla, co vymyslela, Chápeš, proč to dělá?" ječel na mě do telefonu.

" Řekla Ti, kolik bude brát, o kolik bude mít víc? A kolik dostane za misi?" použila jsem ten největší argument.

Nejdřív počítal s tím, že neudělá testy. Věděl, že je paličátá, ale že až takhle...Jenže, ona je udělala. Nastoupila přípravu. Několik měsíců bývala čtrnáct dní pryč, přijela na tři dny a odjela znovu.

"Ona si někde blbe a nechá tu holku. Víš, jak je složitý vozit jí na zpěv a na ten její přiblblej orienťák? " rozčiloval se, když jsme se spolu sešli.

Když jsme se sešly s Jitkou, hezky v teple obýváku, historky o tom, jak se musí hlásit vyšší šarži, když chce jít čůrat nebo o tom, jak si s ostatními účastníky kurzu rozdělujou syrové kuře k jídlu a připravují si ho na ohni v dvaceti stupňovém mrazu, nás vždycky rozesmály. Vyprávěla mi, jak běhá se samopalem po lese a spí v záhrabu ve sněhu. Když odjížděla potřetí, rozbrečela se. Ani já, ani Karel jsme jí nikdy brečet neviděli.

Výcvik ukončila jako pátá nejlepší. Nevím přesně, co to znamená a jestli to bylo v kategorii stárnoucích ženských, ale myslím, že podmínky měla jako všichni ostatní. To, co vojenská příprava udělala s její postavou se dá popsat jednoduše - návrat k dvacítce. Myslíte-li si, že celulitída se nedá odstranit úplně úplně a jednou povolená kůže se nemůže smrsknout, mýlíte se. Stačí několik měsíců tvrdě makat. Opravdu tvrdě.

Karel ve skrytu duše doufal, že stýskání a fyzická bolest Jitku přivede zpátky do jeho náruče. To se spletl. Armáda má totiž kromě peněz pro Jitku ještě jedno obrovské plus - množství potencionálních milenců. Dnes již platí - množství Jitčiných milenců.

"V našem věku se musí využít každá šance", tvrdí Jitka.

Na misi si sebou vzala i řasenku ode mě a taky červený lesk. Nijak jsme se neloučily, prostě jsme se dohodly, že se uvidíme za půl roku. Karel je s ní ve spojení, stejně jako Eliška. Ta je na mámu strašně pyšná a nedávno řekla Karlovi, ať si furt nestěžuje, že máma je víc chlap než on. Karel s ní trochu bojuje, ostatně jako každý rodič s třináctiletou puberťačkou.Taky za těch pár měsíců pochopil, že i když mu Jitka na Elišku nechala stejnou částku, jakou jí dával on, musí dost peněz přidat.

On neustále hořekuje nad tím, s jak strašnou ženskou si pořídil dítě. Nejdřív ho vodila za nos, pak mu nechala na krku dceru, on se musí o všechno starat a ona si někde užívá s doktorama.

Nevim proč, ale vůbec nevidí to, co vidím já - ženskou, která chlapa nehnala do chomoutu, nijak ho neuzurpuje, nechce po něm jeho peníze, snaží se zabezpečit sama, nebrání mu ve styku s dcerou, dokonce se v zájmu zabezpečení obětuje a dceru nechá jemu.

Vypadá to, že ani muži nevědí, co chtějí. 

 

 

Autor: Marcela Tobiášová | úterý 2.4.2013 11:55 | karma článku: 27,75 | přečteno: 2561x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....