Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deset let a patnáct kilo

Vzpomínám na březen před deseti lety. Zjistila jsem, že můj muž má milenku. Bylo to mé první setkání s prohrou, do té doby jsem si byla jistá sama sebou, hezká, mladá baba, které všechno, co chtěla ( o čem si myslela, že chce) měla.  Postupovala jsem podle příruček – svému muži jsem dala čas i prostor a zatím jsem sama sebe zdokonalovala, víc doma uklízela, pravidelně vařila, usmívala se, sváděla ho a vůbec jsem byla ženou, jakou si přál.

Po pár měsících mi došla trpělivost a zavolala jsem dotyčné ( malé město, všichni víme všechno) do práce. Nechtěla se sejít, ale já když chci, vím, jak dosáhnout svého. Sešly jsme se v restauraci a mě málem vypadlo srdce z těla. Bylo jí dvacet, o deset míň než mě, byla hodně štíhlá, na rozdíl ode mě, dlouhé blonďaté vlasy, já krátkovlasá černovláska, měla na sobě džíny a triko a já kostýmek, šla jsem za ní přímo z kanceláře. Dala jsem jí svého manžela. Řekla jsem, že má čas do večera, aby to řekla rodičům, s kterými tenkrát bydlela.

" Než přijede z práce tak mu zabalím věci a dám mu je před dveře. Bude bydlet u Tebe, to je jasné. A chtěla bych, abyste si brali děti na víkendy, v týdnu na ně nemá vůbec čas“, vypadlo ze mě. Nervózně si okusovala nehty a mumlala o tom, že její máma s tím nebude souhlasit. Odkráčela jsem jako královna, rozbrečela jsem se až doma.

Ten večer se rozešli. Muž pak přijel domů, řekl mi, že jsem dosáhla svého a mě přejel mráz po zádech.  Někdy nás Bůh potrestá tím, že nám některá přání splní. Dodnes nevím, jestli je horší, když Vás Váš muž zmlátí, nebo když Vám předhazuje, že zůstal jen kvůli vaší manipulaci.

Půl roku potom jsem slavila třicetiny a pár měsíců po nich, mě přímo z práce odvezli do nemocnice. Léčila jsem se několik měsíců a došlo mi, že v mém životě je všechno špatně. Jediné, co bylo správně, byly mé děti, jinak nic.

Našla jsem si chlapa. Několik. Postupně. Nevěra je zábavná, hlavně, když víte, že máte co vracet. Není pravda, že ženská musí být zamilovaná, aby mohla s někým spát. Kdepak. Dneska díky tomu mám spoustu zábavných historek, jen na ně ještě nedozrál čas.

Potkala jsem svého nynějšího manžela. Zamilovala se. Skočila jsem z padáku. Sama. Letěla jsem vzduchem a nechtěla na zem. Rozvedla jsem se a znovu vdala. Naše  děti jsou už prakticky dospělé.

Ve třiceti jsem neměla strach z dalších deseti let. Ten dneska mám. Za těch deset let jsem přibrala patnáct kilo. Kilo a půl za rok. Kam to až půjde? A můžu se svému muži ještě líbit? Co udělám, až si jednou všimnu toho, že odchází jinam?

" Jsi praštěná" říká mi a kroutí hlavou, když začnu brečet.

" Co se děje " ptá se mě a já mu to nedokážu vysvětlit, protože, když se snažím říct to nahlas, zní to jako hlouposti. 

Nabalila jsem  na sebe všechno zlé, co mě za těch deset let potkalo. Nimrám se v tom. Pořád řeším, co by bylo, kdyby…Brečím a svůj smutek, dnes už ničím nepodložený a pro mého muže nepochopitelný, zajídám. 

Znovu cítím tu bolest, když jsem tenkrát pochopila, že ten život, co vedu, je jen iluze. Dívám se na holku, která pozoruje svého muže, jak večeří a pak se obléká a odchází za jinou. Ona sklízí ze stolu a dává spát své děti. Chce se jí zařvat, něco po něm hodit, ale neudělá to. Když všechno uklidí a děti spí, sedne si k bonboniéře a celou ji s ní. Tenkrát jsem selhala na celé čáře. Zapřela jsem sama sebe, nepožádala o pomoc své blízké, zradila jsem se.

V odrazu výlohy vidím ženskou, která není já. A přitom je.

Někde jsem se sobě ztratila. Někde mezi životem a sněním jsem ztratila sama sebe. Nechala jsem hnusné věci z minulosti, aby formovaly můj pohled na současnout a budoucnost. Dovolila jsem tomu, kdo mi ubližoval, aby ovlivnil můj úsudek o těch, které potkávám teď.

Musím se toho zbavit, stejně jako kupy starých věcí a stejně jako těch kil, která mě táhnou k zemi.

Snažím se, ale bolí to.

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/325976/Barevna-pohadka-pro-dospele-III.html

Autor: Marcela Tobiášová | čtvrtek 21.3.2013 11:28 | karma článku: 41,57 | přečteno: 9507x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2789x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  13:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....