Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rok Čtyřicítky - Měsíc na blogu

Včera to bylo měsíc, co jsem uveřejnila první článek.Netušila jsem, jaký dopad bude mít mé psaní na chod naší domácnosti. Do té doby jsem psala pouze pod přezdívkami a realita toho, že jdu se svou kůží na trh, mě docela zaskočila.

                      Mě totiž vůbec nenapadlo, že se zveřejněním článků stanu viditelnější, než dosud. Že je budou číst lidé, které denně potkávám a které jsem neprosila, aby je četli a budou se k věcem vyjadřovat a to ne tak, že se stanou diskutujícími na iDnes, hezky pod svým jménem a s fotografií, tak jako já, ale hezky za zády ( přiznání, že jsem byla nevěrná na některé působí jako rudá barva na býka) nebo třeba anonymním dopisem.  Věci se daly do pohybu po uveřejnění článku O zelináři a o hovn... Napsala jsem o něčem, čím se baví celé naše městečko, neuveřejnila žádná jména, dokonce ani jméno města, kde se příběh stal.Nechtěla jsem nikomu cíleně ublížit, na druhou stranu, nechat si ujít možnost o tomhle napsat jen proto, abych se nedotkla " potrefené husy "  mě ani na chvíli nenapadlo. Zastavilo mě pár lidí, a jak jsem to prý hezky sepsala, a pár se jich taky ptalo, jestli se nebojím a já se konečně cítila jako spisovatelka a odpovídala, že nebojím, že nemám čeho.  Maličko jsem to podcenila, úsměv mi z tváře zmizel, když  jsem díky tomuto článku ttp://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316636/O-zelinari-a-o-hovn.html byla předvolána k podání vysvětlení na Státní policii a věřte mi, nebylo to zábavné, spíš hodně nepříjemné, ale díky tomu mám další námět ...

                     Trochu se na mě zlobil můj syn, že jsem o něm psala a navíc použila jeho fotku a taky že straším jeho spoluhráče a trochu víc přítel mé dcery, protože jsem v jednom svém článku napsala,  že mám chuť odpinknout ho do jiné galaxie a nebo mu nasypat něco do pití. Tímto se mu omlouvám, takže - nebylo to a není myšleno osobně, já bych stejné pocity měla, i kdyby si ta moje Beruša přivedla kohokoliv jiného, to je o mně, ne o Tobě, to já se musím srovnat s tím, že moje malá holka je dospělá ženská, takže neblbni a přijeď, neotrávím tě ani neuhranu, slibuju!!!

                    Co nemůžu slíbit je to, že nebudu psát o lidech a věcech, které potkávám a zažívám. Snad najdu tu správnou míru, samozřejmě, je to vždy můj pohled a můj názor, ale to tak bývá. Zastavila mě kamaráka prodavačka a říká " Vole, my máme nařízeno se na Tebe usmívat , aby si nenapsala, že sme protivný " a já si říkám fajn, škoda, že jim šéf nanařídil usmívat se na všechny, no ale alespoń kapka v moři ...

                   Taky jsem skončila na place (http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/320265/Rok-Ctyricitky-V-Na-place.html). Vydržela jsem přesně devět dnů, tedy spíš pan majitel se mnou. Vyhazovací rozhovor zahájil tím, že vyndal desky s mými blogy a řekl, že je všechny četl. Nebudu to dál rozvádět, protože ať napíšu, co napíšu, bude to buď bráno jako uražená ješitnost nebo jak pochlebování, dodám jen to, že měl ve všem pravdu. Ano, zelinář z mého článku zřejmě na oběd nepřijde tam, kde pracuju já a ano, lidi mě poznávají a upozorńují například na špinavý ubrus nebo špatně donesenou objednávku a dodávají ( s úsměvem) - napiš o tom a ano, v úterý jsem byla na kávě u konkurence... 

                   Ten den, kdy jsem si uvědomila, že mé psaní má větší dopad než jsem si myslela, byl Valentýn. Dostala jsem krásnou kytku a přichystala sladký dezert, který jsem manželovi dala až když mě vyfotil,což překvapení trochu zkazilo,uznávám.

 

 Díky této dobrotě,

marinovaném jablku ve slivovici

v smetanovočokoládovém krému s karamelem, 

jsem ustála diskuzi pod článkem http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/321379/Maji-deti-pravo-na-tatu.html. Dozvěděla jsem se, že nejsem slušný člověk, protože jsem rozvedená, že ( cituji )Děti mám brát s rezervou, neb konflikty dospělých jsou po jistém věku pro ně vítaným pomocníkem emočního vydírání rodičů, že bych mohla dceru poslat na Harward a chtít po jejich otci aby na to přispěl a taky, že  muž bude milovat své nevlastní děti a taky je hmotně podporovat víc, než své vlastní děti, jejichž matku nemá rád. Tak to prostě mají muži vrozeno ( diskuze na OnaDnes.cz).Můj blog přebral server Střídavka a tam bylo taky pár úžasných reakcí od pánů. Naštěstí se objevily reakce i ( podle mě) normálních chlapů, sebevědomých mužů, kteří mají zdravý pohled na výchovu a péči svých i cizích dětí a i díky tomu dál věřím, že muž a žena jsou schopni se dohodnout.

Právě o tom, že mám ráda muže, o rudých nechtech a vyzývavé rtěnce, o ztrátách a prohrách, o zbytečném se obětování a důležitých chvílích, kdy podlehnete kouzlu a poslechnete srdce, nedbajíc na zásady stanovené pokryteckou morálkou, o chvílích, kdy zjistíte, že je hranice, kterou nemůžete a nechcete překročit, o síle, kterou ztratíte, když Vám zemře někdo blízký a o tom, kolik Vás stojí úsilí znovu ji najít, právě o tom chci psát.  Mám před sebou můj text, scénář, který se líbí, líbí se režisérovi, kterého jsem uháněla až se mi podařilo mu ho předat a on si ho přečetl a chce podle něj točit, mám slíbený film podle mého příběhu a já tím textem listuju a říkám si, zda ho obrousit a jestli už to není moc, najednou si neumím představit, že ho hodnotí mý rodiče a nebo třeba učitelky mého syna, co když se v něm někdo pozná, třeba někdo z města, ustojíme to?  

Jinak má předsevzetí z Roku Čtyřicítky se mi plnit moc nedaří, nezhubla jsem ani kilo a své drahé stále obtěžuji svými citovými výlevy, jediné,co dodržuji je psaní deníku a to díky tomuto blogu, takže díky iDNES za prostor...  

A díky těm, kteří mě v průběhu mého prvního měsíce četli. MT

 

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316407/Zeptal-se-Proc-vlastne-nejsem-neverna.html

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316616/Muj-nejmilovanejsi-muz.html

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/319967/Dnesni-fotbalove-rano.html

Autor: Marcela Tobiášová | pondělí 18.2.2013 18:14 | karma článku: 19,75 | přečteno: 1992x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....