Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rok čtyřicítky III - Uklizeno

Uklízím celkem ráda a celkem často, jenže nějak záhadně. Přestože úklidem strávím např. čtyři hodiny, mám rozpuštěné nehty od čistidel, odřená kolena jak lezu po zemi, bolavá záda od ohnutí nad luxem a natáhnutou achilovku jak se sápu tam, kam nedosáhnu, stejně to není dokonalé.

Protože jsem rozhodnutá být v tomto roce lepší ženou, manželkou i mámou a plnit veškerá svá předsevzetí, pustila jsem se do velkého úklidu. Pustila jsem se i do oken, přesněji řečeno do okna a to v ložnici. Přiznám se, před Vánoci jsem okna nemyla. Rozvěsila jsem světýlka a bylo to. Nyní jsem je sundala a zastyděla se. Na parapet jsem začátkem prosince  odložila pět kytek, všech pět kytek, které mi doma rostou. Které zatím nechcíply. Teď, sedmnáctého ledna jsem je našla. Vypadají, že nepřežijí. Dala jsem je zpátky na svá místa a budu doufat, že se mi podaří probrat je, protože jinak, jak mi řekla moje máma, už nikdy žádnou kytku v květináči nedostanu a mně se opravdu moc líbí květiny v květináčích. Při mytí mi spadl hadr a já se pro něj ohnula a koukám pod postel. Když z gruntu, tak z gruntu řeknu si a začala jsem vytahovat krabice z pod postele.

Krabice s časopisy o životním stylu, o dietách a o vaření. Krabice s oblečením po dětech. První šatečky naší Adry, první kopačky Tomíka, spoustu dalších věcí, všechno jsem přeskládala, z časopisů vytrhala stránky, kde bylo něco zajímavého ( z každého časopisu asi polovinu). Stránky jsem roztřídila podle kategorií Cestování, Diety, Cvičení, Módní oblečení, Interiéry, Zahrady a Jídlo. Kategorii Jídlo jsem roztřídila na Sladké, Předkrmy, Hlavní chody, Maso, Slané, Zmrzliny, Kynuté…

Seznam jednotlivých položek jsem vylepila na dvířka skříně, kam jsem složky uklidila.

Přebrala jsem všechny krabice s různými přáními ( k svatbám, svátkům, narozeninám), prohlédla jsem albumy s fotkami a krabici se školníma výkresama dětí, našla jsem rozvyšívaný adventní kalendář, půlku uháčkovaného ponča a příšerně upletenou šálu, kterou jsem nikomu nikdy neukázala.Vytřela jsem pod postelí, praštila se do hlavy, zastrkala krabice pod postel a bylo poledne. Domyla jsem okno, začala rovnat knížky v knihovně, vyskládala je na zem a jednu po druhé dávala do knihovny, někdy zalistovala, nějakou otevřela a začetla se a …našel mě manžel, přijel z práce a ptá se, co se tu děje.

Můj muž je kliďas se smyslem pro humor, k jídlu si namaže chleba a chvilku se mnou třídí knížky, ale když vaří kafe a shodí vázu ze stolu a z ní vyteče hnědá páchnoucí voda a vysype se asi milion jehličí, trochu se naštve.

Přidávám si další předsevzetí –

          9. Při čemkoliv budu postupovat systematicky, nebudu chtít všechno hned.

Do velké krabice jsem dala všechny nevkusnosti, které se nám doma nashromáždily, jako dárkové popelníky s lebkami, různé půlitry s nápisy, rádoby vtipné obrázky s kondomem a cigaretou a další příšernosti. Nevyhodila jsem ji – odvezla jsem jí k mým rodičům na chalupu na půdu. Myslím, že až ji bude někdo za pár desítek let vyklízet, pobaví se. Tím se dostávám k dalšímu předsevzetí.

        10. Budu častěji navštěvovat své rodiče a nebudu se s nimi hádat.

Naposledy jsem se s tátou pohádala, když se zastavil u nás a našel mě v koupelně jak spáruju.Tyhle chlapské práce  mě strašně baví a ano, opravdu to nedělám tak, jako to dělají profesionálové nebo jak by to udělal on. Ano, opravdu se už stalo, že jsme nakonec museli zavolat odborníka ( malíř se štukem, podlahář na opravu plovoučky, tapetář …). Spáry v koupelně jsem před několika lety přetřela načerveno ( manžela a tátu málem škublo) a teď jsem je přemalovávala na bílo.

„ Říkal jsem Ti to? “

Ano, tati, říkal.

„ Že je kravina dělat to červeně?

Jo, říkal si to.

„ Že ty si nikdy nedáš říct “.

Táta. Je zvláštní, jak je pro mě pořád strašně důležitý, aby mě pochválil. Aby mu chutnalo. Aby mi rozuměl.

Táta si nedá říct. Ve svých sedmdesáti letech odmítá uznat, že už nemá tolik sil jako dřív a předělává chalupu pomalu, podle sebe a sám. Prostě ho to baví. 

Mám uklizeno, v šatníku polovinu věcí a chuť vařit. Sestavila jsem Lednové menu a pozvala mámu a tátu a bráchu a jeho ženu. S našimi dětmi  nás bude u stolu deset, tak doufám, že se mi  podaří.

Lednové menu – Polévka s čočkou, cizrnou a rajčaty – můj experiment.

                            Ragů z muflona s vídeňskými a houskovými DOMÁCÍMI knedlíky   

                            Domácí čokoládový croissant

Doma nikdo nevěří, že to dopadne.

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316614/Rok-Ctyricitky-II-Seznamy.html

http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/316609/Rok-Ctyricitky-I-Lak-na-vlasy.html

Autor: Marcela Tobiášová | čtvrtek 24.1.2013 11:37 | karma článku: 19,03 | přečteno: 1293x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....