Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už ani zima není jaká bývala

… a v dalších dnech se navíc bude výrazně ochlazovat a v pátek se denní maxima budou pohybovat pouze mezi minus sedmi a minus třemi stupni, aby o víkendu ještě poklesly k intervalu minus osmi až minus čtyř stupňů.

Bože o čem to mluví? Polovina ledna za námi a my nemáme na zahradě ani deset centimetrů sněhu. Myslím, že spousta redakcí přetiskuje  články z minulých let, protože jinak by nemohly být zprávy plné sněhové kalamity. Pamatuju si zimy, kdy se nedalo najít auto na parkovišti, jak do rána nasněžilo. A kdy byla zamrzlá okna a silnice a jinovatka na stromech ….

Miluju zimu. Mám ráda zasněžené stromy kolem cesty, ten předěl z bláta na sníh,  miluju, když z oken vidím jenom bílo, celá zahrada se ztratí, nejsou vidět skleníky ani altán není tam nic, jen sníh a ticho.

Miluju praskání dřeva v kamnech a horký čaj, miluju svařenou griotku s rumem a tváře rudé od mrazu a tu únavu po dni na běžkách a miluju úlevu, když si sundáte přezkáče a taky miluju saunu a ochlazení ve sněhu  a prostě mám ráda zimu a pletený svetry a kožený palčáky od mámy a kostkatý bačkory po babičce.

Zima je pro mě zpomalení, zklidnění, odpočinek před novým nádechem. Zima je pro mě zkouška odolnosti, škrabání auta ráno v sedm, opatrná jízda po zmrzlé silnici, prohazování cesty k chalupě, zima je  pro mě vzpomínka na babičku s dědou, na jedny Vánoce kdy chumelilo tak, že jsme měli strach že za nimi nedojedem, stěrače sníh nebrali a já žila dobrodružství, Ježíšek čekal na chalupě a když jsme dojeli, dala mi babička domácí vaječňák na  zahřátí. Tenhle zasněžený Štědrý den se podílí na tom, že na Ježíška věřím  tak trochu pořád…

Letos nám okna nezamrzla ještě ani jednou a i když jsme na to čekala, nakonec jsem musela vánoční výzdobu, světýlka a větve už uklidit.  Chtěla jsem s tím vydržet, dokud nepřijde ta pravá Zima, ale jehličí už opadávalo a světla v oknech na konci ledna prý nejsou vhodná ( řekla moje maminka).

Teď čtu zpravodajství o počasí a nemůžu se dočkat, až to přijde. Nemyslím si, že teplota mínus osm a deset centimetrů sněhu je  extra, ale aspoň něco.

V zimě má být prostě zima, nemá se chodit v plátěných botách a bez čepice, chci si vyndat chlupatou beranici a tlustou  šálu a nevypadat jako blázen.

Zima prostě musí přijít stejně tak, jako po ní opravdové jaro. 

 

Autor: Marcela Tobiášová | čtvrtek 17.1.2013 18:22 | karma článku: 12,92 | přečteno: 920x
  • Další články autora

Marcela Tobiášová

Šest týdnů ve Španělsku

Ráda bych se připomněla těm, kteří mě četli. Nepřestala jsem psát, jen píšu jinde - mám svůj blog bez reklam a v prostoru, který je jen můj. Budu ráda, když nakouknete a třeba mi i napíšete.

10.2.2020 v 14:37 | Karma: 8,47 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Marcela Tobiášová

O pinďourech a pipinkách

Jestli Zbojníka poté, co přišel k nám, něco zmátlo, tak to, že žena(já) má stejná práva jako muž(můj). Tedy, že mám svoje peníze, řídím auto, přepínám televizi a rozhoduju o tom, co budeme dělat.

4.6.2018 v 10:38 | Karma: 34,71 | Přečteno: 3549x | Diskuse| Osobní

Marcela Tobiášová

Už jsi máma?

Beruška a Zbojník, děti, které máme v pěstounské péči, mají svou rodinu. Skoro každé dítě, které je u nás v systému náhradní rodinné péče, rodinu někde má. Celé měsíce, zatím co jsme děti měli v přechodné pěstounské péči, jsem si

25.4.2018 v 8:19 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2791x | Diskuse| Společnost

Marcela Tobiášová

Děti na odpis:Konečná (?)

Zbojník a Beruška v Dětském domově. Jasně, že bych to nikdy nepřipustila. Nedovolila. Nedokázala bych je poslat do děcáku. Můj muž si byl jistý,že se rodina najde. Žádné A co když. O jiné variantě než předání do nové

13.9.2017 v 8:00 | Karma: 46,32 | Přečteno: 12950x | Diskuse| Ostatní

Marcela Tobiášová

Děti na odpis - do roka a do dne

Slyším : „Máme pro ně vytipovanou rodinu“, a na několik vteřin mi přestává bít srdce. Je to tak pokaždé a pokaždé mě to píchne úplně hluboko vevnitř. Je to dobrý konec, potvrzení smysluplnosti mé práce, je to radostná zpráva.

5.6.2017 v 23:16 | Karma: 44,17 | Přečteno: 11954x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5609x
Jsem Pěstounka, která přijímá ohrožené děti. Dělám ze všech sil vše, co můžu proto, aby byl jejich další život lepší než ten předchozí. Taky jsem hrdá máma svých dětí a vzorná, věrná a vařící (3xv) manželka. Často jsem samolibá, marnivá, líná, tvrdohlavá, hádavá a v neposlední řadě infantilní a i když mi občas někdo říká Sluníčkářka, tak já se víc cítím jako OBLÁčková ....